Vad har ni för hästar?

Sv: Vad har ni för hästar?

ha ha, nej jag vet, jag är inte avundsjuk! "been there, done that..." Fast åt andra sidan är hon ju super i terrängen. Har förresten själv en häst från bäcksorkars!

Ja, har då just nu tre FT hästar:

Star-Li conemmara f:87 e: Brantshammarsbell Dara u: May-Li SM silver 02 å NM guld i lag 02+ SM gul i lag 03....nu e han tyvärr pansionerd....pga starr och dålig syn i övrigt.... :cry: :cry: :cry:

Skott e: Sun of a gun ue: Cyrril f:88 med förra ägaren Karin Magnusson har han bla EM 4:a i YREM 02 m.m. ja ha tyvärr bara hunnit rida två deb en sålänge men hoppas på jsm 05 :rofl: :idea:

Blue Coice e: Turban Rose u: Blue on the Turf ue: National Zenit f:96 ha bara startat deb en gång...har haft han ca 4 månader....hoppas på jsm med honom oxå :idea: :rofl:

quigley skrev:
Star-Li conemmara f:87 e: Brantshammarsbell Dara u: May-Li SM silver 02 å NM guld i lag 02+ SM gul i lag 03....nu e han tyvärr pansionerd....pga starr och dålig syn i övrigt.... :cry: :cry: :cry:

Nej, vad synd. Känner hans tidigare ägare och har tränat en del ihop med dom innan han såldes.

Här är en bild på mig och min fullblodsvalack. Han är en otroligt cool herre inte alls så "fullblodshispig" om man nu kan kalla det så.
Han har startat upp till lätt fälttävlan, inte med mig, men tanken är att vi ska.
Men nu åker vi till tyskland efter nyår och jobbar och tränar.
han är 10 år, e Ragtime Band - Auction Ring

stubbaker.jpg

Han är en otroligt cool herre inte alls så "fullblodshispig" om man nu kan kalla det så.

Det är bara halvblods människor som änvänder den termen :eek: fullblod är inte hispiga annat än på bana och i full tävlingskondition :D , halvblod däremot.... är hispiga hur och vart som helst :angel:

Snygg häst förresten! :d

Hmm, hmm, det där håller jag inte med om. Jag har aldrig sagt fullblodshispig eller har jag det? ;)

roslagen skrev:
Det är bara halvblods människor som änvänder den termen :eek: fullblod är inte hispiga annat än på bana och i full tävlingskondition :D , halvblod däremot.... är hispiga hur och vart som helst :angel:

Ha, ha :rofl:
Det där diskuterade vi igår när vi var ute och red. Jag på mitt fullblod och den andra på ett halvblod.
Vi skulle ta hem en julgran vi sågat ner och han som jag red med är lite starkare så han skulle ta den på ryggen hem men det gick inte! Jag och mitt hispiga fullblod fick ta den istället och det gick alldeles lugnt och tryggt hem :D
Håller nog med om att det är folk som aldrig varit i kontakt med fullblod som använder sig av "hispiga fullblod" :angel:

Har en foderhäst som gått fälttävlan när han var lite yngre. Han är ett svenskt halvblod på 178 cm, tränad msv dressyr (tävlad LA:5) och tävlad msv hoppning och debutant fälttävlan. Nu är han 18 år gammal och går som läromästare!

shady skrev:
Nej, vad synd. Känner hans tidigare ägare och har tränat en del ihop med dom innan han såldes.

Jag får hålla med om att det var tråkigt att höra :(
Jag kände de förra ägarna lite med, de stod uppstallade hos oss när de var och tävlade i Sundre, Hoburgs MsvA för några år sedan. Kommer inte ihåg vad tjejen hette, tror det var Lundin i efternamn? Däremot kommer jag ihåg att de bodde på kärleksstigen i oskarshamn för vi kunde bo där om vi blåste inne från båten :D
De "Passade på" att köpa en häst av Bella när de ändå var här och tävlade!
Vilket minne jag har, jag är nästan förvånad själv :D

Ja, vilket minne. Visst heter hon Lundin, kallas för Kricke. Har träffat hästen dom köpte på Gotland också. Träffade dom förra året (blir inte så ofta nu för tiden) då var dom ute efter en påläggs kalv och undrade om jag hade något till salu. Vilket jag tyvärr inte hade då.

Hmm, hmm, det där håller jag inte med om. Jag har aldrig sagt fullblodshispig eller har jag det? ;)

Nej, det tror jag inte :D men just den kommentaren var ju riktad till en annan person :angel:

Nelle skrev:
Håller nog med om att det är folk som aldrig varit i kontakt med fullblod som använder sig av "hispiga fullblod" :angel:

tack... :smirk:

ja vet...ja blev halvt knäckt när vi fick reda på de....han har alltid varit så himla schysst att hoppa med å allting.... :cry:

Senast ändrad:

Han är en riktig läckerbit, lite synd att man inte får se honom tävla mer nu. Klappa om honom från mig.

Liknande trådar

Avel Min 2-åriga hingst ska visas på rådgivande bedömning i NWB i slutet på Augusti. I samband med det känner jag att det skulle vara...
Svar
2
· Visningar
1 217
Senast: sorbifolia
·
Gnägg http://www.hippson.se/artikelarkivet/veterinar/grovre-men-valproportionerliga-hastar-som-ror.htm Tyckte det var en intressant artikel...
Svar
11
· Visningar
2 585
Senast: tuaphua
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok :eek:....man tycker man kortat stiglädren så att man sitter med knäna under hakan och ridläraren säger åt en korta för dom är för långa...
Svar
0
· Visningar
438
Senast: cewe
·
Foder & Strö Nu är stallet snart klart och det är snart dags för mina pojkar att flytta hem. Då vi flyttat för långt från våran gamla höbonde måste...
Svar
3
· Visningar
690
Senast: Deimion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka