vad har ni för häst?

Sv: vad har ni för häst?

Satt på läktaren och glodde på norrlandsmästerskapen, känner tidigare ägaren av hästen samt har surrat med din mor en del på veterinärhuset ;) ...är gammal återflyttad medlem i WINN efter 5 år i Småland :D

Jaaahaa!! =D Men gud vad roligt att du tillomed pratat med min mamma, haha! Vad kul att du tyckte om oss då :grin::angel: Du måste ju komma fram och hejja på mig om du ser mig igen!

Det lovar jag...och självklart kommer vi att ses. Lär komma på några tävlingar nästa år om hästarna håller...*ta i trä*:angel:

En katt här bland hermelinerna.... ;)

Jag har en så kallad westernhäst, en appaloosa. Pappa appaloosa, mamman arab. Ponnystorlek.
En 50/50% blandning mellan de båda raserna. Arabkropp med mycket "massa". Lite nerver, mycket envishet, men ändå ett lugn som jag inte känner igen de andra hästar jag ridit.

Vi rider inte western ( därav hermelinen), utan vanligt engelsk. Men jag red western med min tidigare häst i ett tidigare liv innan barnen. Ibland längtar jag tillbaka, så kanske börjar jag igen. Vi focuserar mest på tömkörning och att hon ska gå som handhäst intill vagnen när stallchefen kör sin häst. Hon ska väl köras in till sommaren. Ridningen är sekundär just nu.

Jag hänger en del här på western-forumet för jag känner att jag vill veta lite mer om appaloosorna, och westernhästarna i övrigt. Jag har inte så många som jag känner som jag kan frågor gällande westernhästar.

Jag har en paint som jag planerar att starta i dressyr och brukskörning, så då kan vi vara två hermeliner då. :D

Har även tänkt att tävla någon enklare klass i trail, WR eller så i framtiden, men just nu fokuserar vi på grunderna i ridningen och på körningen.

Vill man göra min häst glad ska man sela på och sticka ut i skogen! Gladare häst blir svårt att hitta! :love:

Hennes helsyster, som jag har på foder, har jag däremot andra planer för. Hon ska stärkas i sin utbildningen och sen ska vi ut och tävla. Vad det blir får våren visa. :)

Häst nr 1.
vad har ni för häst? Tinker och troligen arab korsning 13 år
Tävlar ni? Ja
I vad? Western horsemanship, Western pleasure, Western Riding och Reining
Nivå? B- nivå, ibland C-nivå i reining

Häst nr 2.
vad har ni för häst? Quarter 18 månader
Tävlar ni? Nej, nästa år ska vi börja är det tänkt. Fick precis hem trollet ;)

Liknande trådar

Western Går det ens? Finns ju ridskolor här men ingen westernridskola. Finns en klubb (som jag känner till alla fall) i hela länet som tar ut...
Svar
9
· Visningar
461
Senast: Mirre
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Linda Pira som tävlar i ett tandemlopp mitt under pågående musikfestival? Det är lite av vad som kan väntas av Way out wests nysatsning...
Svar
1
· Visningar
398
Senast: Cavallo
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den giftiga växten stånds sprider sig på Öland. Om en häst får i sig växten blir den långsamt sämre – och utgången är ofta dödlig. –...
Svar
0
· Visningar
404
Senast: Gunnar
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 564
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka