Vad har ni för BH när ni rider?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare _Sweetheart_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 37
  • Visningar Visningar 2 665
Sv: Vad har ni för BH när ni rider?

Jag köpte en rid-behå från Hööks som jag tycker är bra. Men vanliga sportbehåar går bra för mig också.

Gå in på sportbutik eller där de säljer damunderkläder och satsa på en med bra kvalité. Och hoppa runt i provrummet :bump: för att se att inte axelbanden åker ner! Det blir jobbigt i traven att rätta till, jag vet :D
Fast då hittade jag ett band på Twilfit att sätta emellan axelbanden så grejerna hölls på plats igen.

www.hogengard.se

Många storlekar (70A-95F), sitter skönt även i många timmar, transporterar fukt och fungerar även i de större storlekarna.

Hell yeah. Bästa BH:n jag någonsin ägt, helt outstanding. Har min både när jag rider och när jag joggar, tuttarna rör sig inte en millimeter men BH:n är så bekväm att jag knappt känner att jag har den på mig. :bow:

*knapplån*

Ni andra som använder hogengårds sport-bh, har ni samma storlek som annars? Jag har en hogengård och trivs bra i den, sitter bekvämt och ger bra stöd, men inte riktigt så maximalt som jag skulle vilja, känns som om det är lite för mycket "utrymme" ändå att skumpa runt i.. Jag har samma storlek som jag har på vanlig BH - vågar ajg satsa på en kupstorlek mindre? Blir det tightare då, eller bara trångt o obekvämt? Nån som har erfarenhet?

jag har vanlig, har D-kupa. får ont i brösten av sportbehåar, tycker boobsen sitter bättre, de sitter riktigt fast ;) jag tror många har för lång omkrets på sina vanliga BHar = de glider runt

Har en modell från stay in place. Banden fäster som i kors i ryggen, inte så "bred" som många andra är. Lite vaderad och skönt stöd. Pallar itne rida i vanlig bh, men har gärna sport bhn även när jag inte rider!

Ja har samma strl som annars, 70D. Sitter som ett smäck även fast dom börjar bli välanvända nu, verkligen superBH. Mycket hellre en sådan än Casall och dylikt som töjer sig som bara den efter man användt den ett tag.

ni som har den svarta svegmarks från hööks....finns ju inte i 75 som jag brukar ha...brukar ni har 80 i vanliga fall eller kan man ha den även om man har 75..?

jag har 80 i vanliga fall... den svarta sitter visserligen tajt men de är ju så jag vill ha det

Har sport bh. Eftersom jag rider galopp så känns det som om brösten ramlar ur bh'n annars. :D

Finns ju sport toppar att köpa på tex Lindex & andra underklädesaffärer, många ggr kommer amn billigare undan med det.
Jag har dubbla toppar på mej när jag rider.

Säkerhetsväst...:angel:

Jag har alltid haft problem att hitta BH:ar i rätt storlek och passform, speciellt sportvarianter, till bra pris.
Därför har jag oftast ridit i vanliga BH:ar, med varierat resultat såklart...

Men sedan jag skaffade säkerhetsväst har jag inga problem längre, där hålls allt på plats ordentligt.:love:
Ska dock försöka hitta en bra sport-BH ändå, för jag har ju inte gärna västen på när jag mockar och donar.;)

Jag rider antingen med vanligt fast med brottarrygg. Eller med vanlig fast med "sporttop" utanpå. Ni vet sån man hade när man var liten, före man hade BH. Har små bröst, men är nog lite känslig ändå. Tycker absolut inte om sport-BH, isåfall med BH under.

hm, då blir nog 80 för stor för mig. synd, den såg bekväm ut!

Har några sport bhar som jag har i stallet, Casall, adidas och stay in place...dom är ganska mjuka så det är inga direkt som trycker in så man knappt kan andas...och ibland så rider jag i vanligt bh speciellt på sommarn så man rider med linne.

:rofl::rofl::rofl:

då jag har d kupa är jag nog inte såå sugen på att göra en bröstförstoring i dagsläget, haha! men tack för tipset! kanske lättare att sy in i stället??
är den stabil så grejerna inte hoppar omkring eller?

fullkomligt avgudar sport bh, andvänder det i princip jämt :)

Sport bh. Swegmarks. Superskön, går alltid omkring med det. Använder bara vanlig BH när jag ska vara finklädd och har kläder som kräver det. Skönt att ha något som inte skaver. Dels andas oftast en sport bh bättre så den blir inte så svettblöt heller.

Skaver din vanliga bh har du nog ingen bra eller har den felspänd!

Jag använder mina vanliga.:bow:

Liknande trådar

Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 727
Senast: Edla
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 396
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 315
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
638
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka