VAD har ni för benskydd

Sv: VAD har ni för benskydd

Jag har Picasso for horses fälttävlansskydd. Dom är hur bra som helst och sitter oftast perfekt på de allra flesta hästar. Jag är jättenöjd med dem och tycker att de är minst lika bra som new skydden, och mycket snyggare.

Har klämt på dem i butik som hastigast o tyckte ventilationen såg väl snålt tilltagen ut. Allt är väl bättre än inget men jag tvekade på om den skulle göra ngn nytta (eller så stor nytta som jag läst att det skulle vara)?

Har klämt på dem i butik som hastigast o tyckte ventilationen såg väl snålt tilltagen ut. Allt är väl bättre än inget men jag tvekade på om den skulle göra ngn nytta (eller så stor nytta som jag läst att det skulle vara)?

Jag har inte haft några problem med att de inte släpper igenom luft ordentligt. Tvärtom så känns min hästs ben väldigt fräscha efter användning. Men, det kan ju säkert vara olika från häst till häst beroende på hur de passar, men de är ju väldigt bra med passformen eftersom de är väldigt ställbara med tanke på kardborrarna.

Nu blir jag förvirrad är de eller är det inte väldigt ställbara? (med tanke på ett tidigare inlägg) Jag vet ju som sagt inte, det bara kändes som att det inte skulle vara så stor skillnad men det är det kanske :idea:

Vi kör med skydd av gummi, de har hetat lite olika genom åren men finns nu på http://ponnyprakt.se :p De är billiga, lättskötta, hållbara, töjer sig inte och suger absolut inte upp nåt vatten, finns dessutom i massor av roliga färger. Vi har ett par som hängt med i snart 20 år och kardborrbanden är fortfarande som ny och inte en spricka i gummit....

Jag använder Picasso for horses fälttävlansskydd sedan ett par år och är mycket nöjd. Syns knappt att de är använda efter dessa år och väger lite. Det känns viktigt för mig i allafall att ha ett par "riktiga" skydd med skena. Det är min häst värd... Såg att de fanns på www.awom.se Där finns mer information om skydden.

Ta vara på er och er häst.

Bell har senskydd+ boots fram och inga skydd bak.

Fille har Lindor med senskydd över fram, höga strykkappor bak och boots runt om.

Hejsan :)
Ska troligtvis starta min första fälttävlan i höst och tar mej friheten att låna tråden för lite frågor:
1. Räcker det med ett par vanliga hoppskydd? Man kan ju köpa en sån där vadderad tygbit man sätter längst fram på benskyddet för extra skydd (finns på hööks tror jag)
2. Kan man ha kardborre om man tejpar?
3. Vad tycker ni om boots. Behövs eller inte?

Tack för svaret Filippa99!

Dom här "tygbitarna" menar jag:
610305.jpg

Lånar tråden lite om det är okej för TS ?

Funderar på att köpa eskadron allround, det är ett vettigt pris på dom och dom skydder runt hela benet. Men är dom bra till fälttävlan?

Fram:
http://www.filippasridsport.se/sv/shop/hast/benskydd/eskadron_allround_fram.html

Bak:
http://www.filippasridsport.se/sv/shop/hast/benskydd/eskadron_allround_bak.html

Eller om jag kör med senskydd fram och neopren skydd bak, men vart finns det såna som inte suger åt sig massor med vatten och blir supertunga?

Och så ska jag ha neopren / gummiboots i fram :D

Ewelina

kl

Mackan går med heltäckande skydd fram och bak från New, funkar alldeles utmärkt, skyddar jättebra, bra passform och är dessutom superlätta!:)

kännde på dom idag i en butik. Har dom någon inbyggd skena eller något, stenhård på ett ställe men ganska mjuk resten.

ok en kompis hade dom innan hon köpte N.E.W skydd och jag tycker att dom är lite tunna men om man vill och är lite sykunning så kan man ju sy ett par som är lite tjockare

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
964
Senast: igbest
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 996
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 478
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar