Vad har ni för bärbar dator?

Favina

Trådstartare
Ni som har bärbar dator, vad är det för märke, modell och vad har ni den till? Mycket nätsurfing? musik och mobilitet? Brännare dvd?

är på jakt efter en handdator med trådlöst bredband.

Kram Favina :bump:

Sv: Vad har ni för bärbar dator?

MacBook, alltså en Macintosh. Har den lilla varianten med cd-brännare, dock inte dvd-brännare. Är väldigt nöjd, tycker jag fick mycket dator för knappt 11 000 kr.

Nog liten för att ta med sig överallt, nog stor skärm för att bekvämt kunna titta på filmer. Skärmen överlag tycker jag är mycket bra!

Jag surfar mest, ser på film, lyssnar på musik. Använder den som DVD-spelare till tv:n vilket jag gör med själva skärmen nerfälld och använder den lilla fjärrkontrollen som följer med. Nördigt och onödigt men kul. :D

Även när den jobbar för fullt går den att ha i knät utan att bli brännskadad, den är tyst (fläkten går väldigt sällan). Batteritiden är bra, man kan då se åtminstone två dvd-filmer på batteriet, slösurfa i kanske 5-6 timmar.

Haft den sen mitten på juli och den har a l d r i g krånglat, inte ens lite.

:)

Har en DELL XPS M1210. 12.1" skärm liten o nätt med andra ord.
Har den primärt för att komplettera min kamera och tanka över bilder när korten är fulla, redigera bilder om jag behöver ha dem fort, m.m.
Skolar in mig på PHP-kodning med den oxo...liksom hur skönt som helst att kunna sitta i parken o jobba! :D:D
Sen har jag den till support av trasiga datorer. Kunna rädda filer m.m.

Sekundärt så surfar jag, DVD-brännaren har iofs inte fått jobba än men det kommer, kolla film på den och ha kontakt via MSN.

Men naturligtvis så fanns det ett litet HA-begär med....;)
Gillar idén med att ha bärbart. Lätt o smidigt att ta med, liten o nätt att arbeta med samt SNYGG! :D

Jag har en HP dv2030. Den är väldigt snygg och lagom stor för att både kunna jobba vid och bära med sig. Skärmen är 14,1" widescreen, väger ca 2,5 kg. Det känns som den har allt! Här finns CD- och DVD-brännare, bluetooth, fjärrkontroll, inbyggd webcam (1,3 mp) och mikrofoner (så man kan ha videosamtal online) m.m. Den är väldigt tyst. Rejält RAM-minne. Nackdelen är att den har ganska dåligt batteri, håller ca 2 h. Jag har bara haft datorn i ca 1½ månad. Än så länge har jag mest utforskat den lite och surfat på nätet, men jag räknar med att kunna ha med den till skolan (och så småningom till jobbet), så mobiliteten är viktig. Kostade ca 10 000 kr på Siba.

Har thinkpads i olika varianter.
trevliga kvalitetsmaskiner, finns en hel del att få tag på via blocket...

Har en HP Pavilion zv5000
Skärmen slocknade efter 1 år och 3 månader så nu är den kopplad till TV och fungerar som en HTPC

Har en Compaq Presario R3000. 15" widescreen-skärm, vikt ca 2.5-3 kg. Lite för stor o klumpig för att ha med sig hela tiden, rätt tung att kånka på. 512 i ram, 50 gb hårddisk (kompletterar med två externa 250 gb diskar).
Surfar massor, gör hemsidor, ser lite på film, lyssnar på musik (med externa högtalare, ljudet är ju inte så där kanon i en laptop :D ).
Dvd-brännaren funkar alldeles utmärkt. Surfa trådlöst funkar oftast, men ibland får jag av någon anledning blå-skärm. Använder pci-kort för trådlös surf, har även "bredband borta" med betalkort när jag är bortrest.
Blir rätt varm, fläkten går ofta, även när man bara surfar.
Batteritiden kass, ca 2 timmar med surf. Hade önskat mer.

Köpte den begagnad för 5000 för 1.5 år sedan av en här på buke. Nypris ca 10 lök på Siba.

Jag har en HP Pavilion zv6000.
AMD Athlon 64 Processor
986 MHz, 512MB RAM
80 GB hårddisk

Har både vanligt nätverkskort och trådlöst, använder kabel till stadsnätet.

MYCKET nöjd! :bow:
Den är "stor", men jag hade inte tänkt bära runt på den varje dag heller. Inte för tung för att bära med sig till bilen eller jobbet eller så, eftersom jag fått en bra väska av pappa! :bow:

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är rätt säker på att familjens modem routern är trasig (skriver detta med min surfplattas mobila bredband), men jag har ingen aning...
Svar
8
· Visningar
819
Senast: tanten
·
IT & mobiler Total novis som jag är när det gäller mobila bredband har jag lite frågor. Ska hyra stuga en vecka, stugan har "internetanslutning...
Svar
5
· Visningar
2 031
Senast: Tjôta
·
IT & mobiler Har kollat lite på bärbara datorer och vet inte vad jag ska ha. Finns ju några märken att välja på nämligen. *Om man ska välja...
Svar
9
· Visningar
3 181
Senast: Sonic76
·
IT & mobiler Jag har en Sony Ericsson och har haft det även tidigare. Det har aldrig varit ett problem att föra över filer mellan dator och mobil...
Svar
1
· Visningar
926
Senast: Tjôta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka