Vad har ni för ambitioner...?

Sv: Vad har ni för ambitioner...?

*Vad har ni för mål med eran häst/hästar? Så höga som möjligt:)
ska ha kommit upp i Msv närsta år;)
*Vilken "nivå" rider ni på nu? hmm, lätt!startat upp till LA3*Vad har ni för bakrundhar tävlat upp till Msv hoppning på Ponny(är inne på mitt första år på storhäst) *Vad har ni för häst/hästar?
9 Årig valack, efter cortez-gulliver
4årigt sto efter Don primero- mid-west-ibilight.
9 årig Dponny efter Janus, värnbergsorion

Int.I räknas ju till svårklass vilket skulle göra att du red svårklass i alla 3 dicipliner - vilket vore gryyymt coolt!!

Var bara tvungen att säga det:D

Jo, det vore coolt, därför har jag den ambitionen :D

Tragiskt nog känns väl svårklassdressyren minst avlägsen just nu :o
Men hästen är ju bara nio, så inom en tio år kanske vi har fått ordning på hopp och terräng igen :D

*Vad har ni för mål med eran häst/hästar? Dressyr: Närliggande mål är att bli stadiga upp till LA:4 med lite mer styrka i samlingarna så är minst MSV målet + * fälttävlan och 120-130 hoppning.
*Vilken "nivå" rider ni på nu? Upp till LA:3 dressyr tävling, tränar upp mot LA:6, Lätt klass fälttävlan och 110 hopp.
*Vad har ni för bakrund (tävlingsryttare, skogsmulle nybörjare mm.) Ridit i 17 år på ridskola och privat, haft egen häst sen 7 år tillbaka började tävla mer aktivt för ca 3-4 år sedan. Har jobbat som instruktör och beridare. Har emellanåt hästar på tillridning och inridning.
*Vad har ni för häst/hästar?
Just nu bara en val. f.98 e. De Niro, ue. Napoleon (gångartsdiplom)

*Mitt mål på ponny är att rida Internationellt med den ena, och ligga stabilt över 65% nationellt med den andra dressyr ponnyn...:)
* Rider idag Nationellt med vinter o placeringar
* Har ridit dressyr sen jag var 9, är 15 idag. Innan det hoppade jag upp till LB med B-ponny:p
*Har en rutinerad läromästare som är den mest fantasitska ponnyn som finns. En gangster som ungefär gör vad han vill när han känner för det... en ponny som antagligen alltid kommer vara ett projekt;) hmmm. Och till sist en superglad hoppponny som lever för sina hinder går upp till Msv
:D

*Vad har ni för mål med eran häst/hästar?
Att fortsätta utveckla form, takt och gångarter. Bli ännu mera befäst i rörelser upp tom Int 1 och kunna fortsätta att rida på godkänt och högre. Att öva och ha roligt så länge det går, drömmen är att kunna starta,någongång i framtiden, SB:1 och rida på godkänt.

*Vilken "nivå" rider ni på nu? Upp tom Int 1

*Vad har ni för bakrund (tävlingsryttare, skogsmulle nybörjare mm.)
Tävlat sedan 11år, mest dressyr men även hoppning och fälttävlan. (nu 22år gammal)

*Vad har ni för häst/hästar?
Val f.93 e.Happy Day-Herkules, gör alla rörelser tom Grand Prix.

Vad har ni för mål med eran häst/hästar?
Målet jag har med min häst just nu är att vi ska vinna gp i dressyr :angel: Nej, men vi ska ut på km i september, och hoppas på det bästa, då han precis kommit tillbaka efter en skada och det går bättre än någonsin :love:

Vilken "nivå" rider ni på nu?
Har svårt med det här med nivåer. men vi håller på att lära oss bakdelsvändningar nu. Vilket inte är det roligaste, eftersom han måste belasta sitt halvonda bakben, därför blir det en mini-volt-tillbaka just nu :rofl: men han är på väg att orka med det här också. Sista träningen visade han mig att han kan passage oc piaff. Så han kan mer än mig i alla fall :o

Vad har ni för bakrund (tävlingsryttare, skogsmulle nybörjare mm.)
Jag är väl den där typiska ridskoleeleven, som fick chansen att ha flera medryttarhästar vid sidan om. Tillslut köpte man en egen häst som halvokunnig hästägare, och på den vägen är det. Tränade mest för skojs skull i början, var mest och lullade i skogen och hade kul. men nu är det blodigt allvar :devil:

Vad har ni för häst/hästar?
min häst är antagligen en gammal förvuxen ridskoleponny från tyskland, som fick flytta till sverige. Köptes av en hästhandlare för sällskap åt ens sambo. Kom till mig sedan när de gjorde slut.
Hästen är en typisk hopphäst men matte är renodlad dressyrryttare :angel:
han älskar att hoppa och att få springa det fortaste han kan.
Är maffig welsh i kroppen och fånig arab i huvudet :mad:

Just nu att han ska bli frisk, sen är väl mitt lilla mål att kunna få honom i en bättre form och lydigar
Vilken "nivå" rider ni på nu?
LB, men höll på(innan skadan) på med förvända galoppen samt enkla byten.
Vad har ni för bakrund (tävlingsryttare, skogsmulle nybörjare mm.)
Ridskoleryttare
Fjordvalack av smäcker typ, född -85 , envis men väldigt utbildad och relativt välriden. Han är enligt han själv en skogsmulle/hopphäst, men jag ska göra honom till en dressyrponny.

Vad har ni för mål med eran häst/hästar? MSV vill jag kunna rida så småningom med min nuvarande häst Excalibur II men skulle absolut inte göra någonting om vi gick ännu högre:D

Vilken nivå rider ni på nu? Just nu är vi på ca LB men vi har inte kännt varandra så länge och var endast hoppekipage fram tills i maj i år då jag bestämde att vi skulle hålla på med dressyr istället då jag rider med lite "panik" i kroppen när jag hoppar på tävling:p

Vad har ni för bakrund (tävlingsryttare, skogsmulle, nybörjare mm)? Började rida på stora hästar som 6 åring, gick över till ponny som 13 åring, köpte ponny som 14 åring som jag tävlade dressyr med, ponnyn skadade sig så jag lånade ett halvblod att rida dressyr på men det gick inte någe bra så vi började hoppa, lämnade tillbaka halvblodet till ägaren i sept 06 och började rida min mammas lite halvgalna valack men gav upp då alla dressyrpass gick ut på att han skulle stå på alla fyra:smirk:, köpte Excalibur i feb/mars 07 fick 4 plac o en clear round av 6 starter men nu är det dressyr som gäller...

Vad har ni för häst/hästar? Excalibur II f 2001 e Kaliber-Parnass (Min stjärna:love:). http://www.pixbox.se/pic_show_id11874928.html
Mistral f 1994 e Maraton-Niarchos (mammas lite galna häst) http://www.pixbox.se/pic_show_id10648789.html
Nicole f 1990 e Gandhi RNF 82-Vera slipon´s Fury RNF 28 (min ponny) http://www.pixbox.se/pic_show_id10617815.html
Little Brown Brion f 1987 e Speedy Spin-Quick Pay (Sällskapshäst/promenadhäst) http://www.pixbox.se/pic_show_id11907320.html
Dock kommer både Nicole och Little Brown Brion troligtvis avlivas i höst:cry: får se efter Nicoles klinikbesök på onsdag:cry:

Jag har två hästar, eller jag och min mamma har varsin men jag rider hennes ganska mycket också och ska även tävla honom nu till hösten.
En 9årig valack E:Maistic-Napoleon som jag håller på att sätta igång nu långsamt långsamt, har haft jättestora problem med formen på honom och han har inte riktigt velat släppa genom ryggen. Röntgad u.a. rygg, nacke, ben o.s.v. in i evigheten, finns inga fysiska fel så vi tar det bara jättelugnt. Han är utbildad ca LA, när han har mer ork och flås är han startklar LA:5-LA:6 och jag hoppas vi kan börja tävla i år ordentligt.
Sen har vi gammelmannen, en 18årig f.d. ponny ;) E:Martini-Herkules, gått FEI dressyr, LA hopp och ft vad nu dom klasserna heter, startat någon internationell tävling, EM-kval m.m. Dock gammal knäskada så han får bara gå dressyr eller leka ångvält i skogen. Han är dessutom den fräschaste hästen i sin ålder jag någonsin träffat, helt sjukt fräsch i leder och kropp, riktigt biffig börjar han bli nu igen.
Tanken är att vi ska starta MSV B under hösten.
Har haft 5-6 hästar innan dessa två (den gamle har vi även ägt förrut) och tävlat t.o.m. LA:5 på ponny med vinster innan ponnyn blev sjuk och pensionerades, startat MSV B på storhäst men utgått p.g.a. hästen flög i taket konstant.
Har haft läromästare som varit utbildade FEI (ponny) och svårklass (storhäst) innan jag köpte Maistic-hästen och det har hjälpt mig något enormt.
Har ridit i 8 år nu. Vet inte vad jag rider på för nivå numera men ja tränar på MSV nivå på ponnyn och storhästen är allt påbörjat på sen innan han vart konvalecent.

*kl*
Jag har precis köpt en ny liten bebis på 1 år så det tar väl sin tid innan vi kan komma igång men målet är svår klass.

Vilken nivå rider ni på nu?
Ingen nivå alls då han bara är 1, men till för några veckor sedan MSV med min älskade Super.

Vad har ni för bakrund (tävlingsryttare, skogsmulle, nybörjare mm)?
Jag började rida ganska sent vid sisådär 12 års ålder pga av att jag är allergisk. Då red jag först en gammal nordsvensk brukshäst, men sedan så började en jag kände importera angloaraber från Polen för försäljning och då fick jag rida på dom. Sedan så följde det ett gäng år som medryttare och lite gästspel på ridskola, typ 3 terminer. När jag var 18 så skaffade jag min första häst, en travare, jag var fodervärd åt den ca 6 mån. Efter det så praktiserade jag på ett stall med galopörer och blev ganska illa sparkad av en häst där. Strax efter jag kom ut från sjukhuset så träffade jag på Super och blev kär, jag hade honom i över 14 år. Japp det var min hästhistoria det..

Jag var ju tyvärr tvungen att ta bort min älskade Super som var en travare efter Lindy´s Crown ue Super Bowl. RIP 12/7-2007
http://www.pixbox.se/pic_show_id3828137.html

Har precis köpt en liten 1 åring (svenskt halvblod/varmblod)efter Figaro R ue Don Schufro, ska förhoppningsvis bli min nya stjärna :love:
http://www.pixbox.se/pic_show_id12929871.html

*Vad har ni för mål med eran häst/hästar?
ha roligt o trevligt tillsammans! och gärna utvecklas på vägen ;)

*Vilken "nivå" rider ni på nu?
oj.. med kallblodstravaren är vi nog på väldigt lätt nivå :p men vi kämpar vidare! med halvblodet är vi på LA ungefär..

*Vad har ni för bakrund (tävlingsryttare, skogsmulle nybörjare mm.)
ridskola i 6 år
medryttare
halvfodervärd
kan väl klassas just nu som hobbyryttare/allroundryttare, men det skulle vara kul o komma ut på tävling nån gång i framtiden!

*Vad har ni för häst/hästar? Är bara lite nyfiken på vad ni är för typer...
Rider fn 2 hästar.
Häst 1: Kallblodstravare, valack, 16 år. e. Slogum Tor - Bestmin. Är halvfodervärd på honom. Började utbilda honom för 1,5 år sedan, innan bara skogsmulle. Älskar denna hästen! :love:
Häst 2: SWB, sto, 12 år. e. Sankt Gotthard - Indus. Började rida henne för 2 år sedan. Har fortfarande inte riktigt kommit igång med träningen med henne.

Liknande trådar

Hästvård Hej alla! Måste få skriva av mig lite o kanske höra andras tankar o funderingar. JAG GER UPP! I hela mitt 29- åriga liv har pållarna...
2
Svar
22
· Visningar
3 716
Senast: 333
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar