Vad har ni för ambitioner...?

Matten

Trådstartare
*Vad har ni för mål med eran häst/hästar? *Vilken "nivå" rider ni på nu? *Vad har ni för bakrund (tävlingsryttare, skogsmulle nybörjare mm.) *Vad har ni för häst/hästar? Är bara lite nyfiken på vad ni är för typer...:rofl:
Kanska ska svara själv också...Har en 6 årig hbl. valack e: Maistic, som det varit mycket strul med, men som har kapacitet. Har i princip bara ridit unghästar /outbildade hästar i hela livet, men är nu jätte sugen på att komma längre, typ msv (jo, drömma får man:D). Har för övrigt hästar enbart som hobby, och så kommer det att förbli.

Mvh. Matten som varit utan dator i 3 dagar :D

Sv: Vad har ni för ambitioner...?

Det skulle vara kul att rida msv nån gång, men vi har mest hopp-mål.

Har ett PRE sto -03, väl grundutbildad.
Hon är positiv och bär sig fint, sen hoppas jag väl att hon ska synas lite trots att alla tror att hon är en ponny hon är ju charmig iaf. Ridit lite unghästprogram med fina resultat men bara på programridning. Så håller tummarna för höst säsongen som kommer ligga på LB nivå.

Själv är jag hobbyryttare men börjar få lite tävlingsintresse på ett annat sätt än innan så vi kan väl säga hoppryttare.

Mitt långsiktiga mål är msv med båda hästarna. Idag ligger fullblodet på en stadig L:Cnivå. Vi kan rida skolor och förvänd galopp, men dtta är inte stadigt och befäst. Korta målet med honom i år är att ha koll på honom och att komma runt ett L:C på tävling.
Min andra hästa är ett halvblodssto på sex år e QE-Tabac. Hon har stått i ett och ett halvt år och har precis börjat sättas igång. Det är en underbar häst som är mycket ambitiös och rör sig mycket lätt. OM hon håller tror jag att msv är ett rimligt mål att göra hyfsade resultat.

Jag är en fd hoppryttare som tävlat 1.20 för hundra år sen. Har tidigare legat på en högre nivå än vad jag gör för illfället. Har tapat mycket under vissa uppehåll med skadade hästar osv. Men nu är jag på G igen!

Jag har som mål med båda mina hästar att rida minst svår med den ena och typ intermediare med den andra! De ena stoet är jättefint och har grymma kvalitéer så jag tror hon kan komma långt, det andra är 176 och grymt obalanserad (6 år) hon är jättefin men det får ta den tid det tar hon är mitt projekt :)

*Vad har ni för mål med eran häst/hästar?

Hålla den pigg, frisk och glad i många år till.

*Vilken "nivå" rider ni på nu?

Barock buskdressyr med svikthopp :angel:... någonstans LA-MSV (eftersom det brukar vara så viktigt att poängtera ;) )

*Vad har ni för bakgrund (tävlingsryttare, skogsmulle nybörjare mm.)

Ridskoleryttare
Skogsmulle
Skötare
Medryttare
Fodervärd
Inridare
Tillridare
Tävlingsridning - klass Lätt Ö - typ, eftersom tävlingsridning inte är ett mål för mig, utan det var ett tag ett medel för att se var jag stod i min ridning.

*Vad har ni för häst/hästar?

En prillig, halvblodsfröken 18+ (myndig med andra ord och mycket egna åsikter) med en hel del fullblodsnerv i stamtavlan.

Och så brukar jag vara lite deltidsmedryttare på somrarna när jag är "barnvakt" åt stallkompisens gammelpålle 25 + (med öronen på skaft och överlycklig när han får gå ut med sin flickvän, min häst och han vill helst dela box med henne. När hon är brunstig... *harkel* DET ska vi tala tyst om... Kastrerad sen 4 års ålder? Vad då... vad är det med det?) Han är en kanonläromästare trots sin ålder, tränad och tävlad i MSV dressyr. Den första häst jag red på kandar. Med husse showar han gärna på "gubbridlektionerna" på ridskolan och visar prov på galoppombyten i varje och passage. Men inte för länge... Då säger hans lungor i från.

Vad har ni för mål med eran häst/hästar?
jag sätter aldrig mål att vi ska göra det och det.
utan man kan bara hoppas men det får gå som det går.
Friesern är inriden nyligen så det är väl mest bara att komma framåt.
han är trots detta startad LB på godkända % och hoppat en 80 cm på träningstävling. Så jag är nöjd med det som presterats!
Travaren va ju köpt som sällskapshäst och påbörjad ridutbildning hösten 2005. Är nu startad tom reg. 110 och lokal LA dressyr. Jag kan bara säga att det va betydligt mer än vad jag räknat med.

Vilken "nivå" rider ni på nu?
vet inte. jag har själv tävlat tom msv tidigare.
mest ingen häst som går det nu.

Vad har ni för bakrund
Aldrig gått på ridskola! Började med egen ponny i julklapp, tror jag va runt 13 år gammal. Ponnyn bockade av mig hela tiden. Lärde mig allt på egen hand. Gick senare på naturbruksgymns. inr häst. Första åren tävlade jag hoppning tom 1m med travhäst. Men tränade högre. Va med om en olycka och gick då över till dressyr. jag va nära att börja med trav istället som jag praktiserade med...men det blev dressyr.

Vad har ni för häst/hästar?
En 5 årig frieserhingst och en 11 årig vbl travarvalack.

Vad har ni för mål med eran häst/hästar?
Min ponny hoppas jag kunna starta MsvB i höst, målet är att lyckas slå så många hästar över 1,70 som möjligt ;)
Långsiktigt vill jag kunna utbilda henne så högt som möjligt, lära mig rida och försöka förstå mig på vad dressyr handlar om, på riktigt.
3-åringen hoppas jag kunna ge mig många härliga stunder, hon har ett enormt hjärta och en kapacitet som förhoppningsvis kommer kunna ta henne rätt så långt.

Vilken "nivå" rider ni på nu?
Just nu på väg upp mot Msv, med startade min första MsvB-klass som 15-åring.
Fast vissa dagar känns det som om jag inte kan nånting :smirk:

Vad har ni för bakrund?
Med en mamma som är dressyrtränare så har jag ridit dressyr sen jag fick min första C-ponny när jag var, hmm, 10-11 år nånting.
Tävlat med vinster och plac till och med FEI med flera olika ponnyer.
Sedan studenten (drygt 1 år sedan) har jag jobbat som instruktör/beridare på en ridskola, vilket har utvecklat mig och min ridning enormt.

Vad har ni för häst/hästar?
*Ponnyn är 11 år, sto E. Shirley´s Thunderbell - Blue Chief. Utbildas mot Msv, placeringar till och med reg LA som stor häst.
{44B9A69F-DAC1-4B52-8520-0401CF9F9BF5}.jpg

*Unghästen är 3 år, sto E. Camaro - Electro - Utrillo.
{A9E89148-0A25-4415-A6B3-7963082F236B}.jpg

*Vad har ni för mål med eran häst/hästar? Ena har målet sm YR-Sm och sen säljas. Andra två att komma så högt upp i klasserna så möjligt, nån av dem ska gå GP, hoppas jag iaf.
*Vilken "nivå" rider ni på nu? Msv
*Vad har ni för bakrund (tävlingsryttare, skogsmulle nybörjare mm.) Tävlingsryttare sen jag var 11år, är 19 nu.
Har en ponny e: Coelenhage's Let's be the best, f: 98
Ett sto efter Magritte-anart-Immer f:98
En vallack efter Flemmingh-Roemer f:03
och en vallack till efter Jazz-Darwin (e:Roemer) f:96

Vad har ni för mål med eran häst/hästar? Komma så långt som möjligt med 3-åringen. Men det är ju svårt att säga så mkt om henne ännu. Med 20-åringen är målet att hålla honom frisk & fräsch och att han ska gå lite lätta klasser med medryttaren. Med 16-åringen vore det superkul att starta en Msv A innan pension, men vi får se. Målet just nu är att bli stabila i Msv B.

*Vilken "nivå" rider ni på nu? Msv B.

*Vad har ni för bakrund (tävlingsryttare, skogsmulle nybörjare mm.) Har gått på ridskola parallellt och haft egna hästar sen 1988. Tävlat Msv B dressyr, 1,10 hopp, deb ft, western på D & C nivå, Bruksridning. Provat på körning, voltige. Är utbildad dressyrdomare LA samt gått Ridledarkursen (fd Rik 0).

*Vad har ni för häst/hästar? Sto f 04 e Aerline H-Maraton, valack f 87 e Gordon-Zjannas (läromästare i dressyr som gått Msv B dressyr med plac, utb lite till), sto f 91 e Maraton-Shantung xx (tävlad tom 1,20 hopp m plac, tom LA.5 dressyr med plac, deb ft. Ligger just nu runt 58-59 % i Msv B dressyr och vi styrketränar för att öka på procenten). Sen har sambon en valack f 99 e Werther-Milan som är tävlad tom Msv B dressyr med plac.

det andra är 176 och grymt obalanserad (6 år) hon är jättefin men det får ta den tid det tar hon är mitt projekt :)

Åh, ska vi ta varandra i hand? Men min är större än din och 5 år!! Tur man ser potential i dom så man orkar kämpa:rofl:

Mitt mål är att utvecklas i min dressyrridning, sen hur lång det räcker får tiden utvisa. Rider/tävlar idag på LA-MSV B nivå.
Har haft häst i hela mitt liv men det är de sista 5 åren som tävling kommit in i mitt liv. Före det var jag bara "stolt hästägare" vid sidan av hoppbanan och innan det en sorts skogsmulle. Tyvärr fanns det inte nerver, för att ta upp hoppningen själv, men jag trivs utmärkt med dressyr och det gör min nuvarande häst oxå.
För tre år sen köpte jag henne, då hon ansågs oridbar, men det var kärlek... idag gör hon i princip allt jag ber henne om, även om hon fortfarande kan ha åsikter.
Hästen jag har är ett danskt varmblod med tysk härstamning. Hon är f-98 E. Dunhill H-Resident.
Placeringar tom LA och har debuterat MSV B i år.

Senast ändrad:

Jag har precis köpt ett sto som är under igångsättning. Jag har som mål med henne att komma ut och tävla LB i höst. Sen LA till våren. Sen får vi se om jag säljer.

*Vilken "nivå" rider ni på nu? *Vad har ni för bakrund (tävlingsryttare, skogsmulle nybörjare mm.)
Jag hade en ponny jag tävlade LA dressyr på och hoppade LB, det var en hoppponny.

*Vad har ni för häst/hästar? Är bara lite nyfiken på vad ni är för typer
Ampere-Hartung. 11 år. sto. Älskar att jobba med bra skritt och galopp, taktmässig trav. Kommer nog bli fin! Har bara haft henne två månader och hon har vart sjuk en när ja köpte henne.

Mitt största mål är att kunna rida travar'n i bra form, kunna rida ut utan spöken i diket och förbättra vikt och skänkelhjälper så att vi tillslut inte behöver använda tyglarna så mkt som vi gör idag.
Och framför allt, hålla hästen skadefri så länge och mycket som möjligt, samtidigt som vi har roligt ihop.

*Vilken "nivå" rider ni på nu?
Nivå och nivå... Det var svårt. Nöjesryttare/skogsmullenivå skulle jag vilja säga:smirk:

*Vad har ni för bakrund (tävlingsryttare, skogsmulle nybörjare mm.)
Är väl inte riktigt nybörjare fortfarande (började rida när jag va 8, är 17 idag) :p Har aldrig tävlat och kommer troligen aldrig göra det. Iallafall inte i hoppning och dressyr. Men jag skulle nog säga att skodsmullerideri är min bakgrund:)

Nordsvensk Brukshäst -91
Föredetta "sommaraktivitetshäst" och ridskolehäst.
Grundutbildad och lite av en läromästare
En envis men gudomligt snäll häst som älskar att hoppa höga hinder. Dom små är bara för fegisar:D

Varmblodig Travare - 95
Slutade på travet vid 10 års ålder och jag har nu hållt på och omskolat honom till ridhäst helt under våra 3 år ihop.
Arbetsvillig och genomsnäll lite pålle med stor charm och glimten i ögat;)

*Vad har ni för mål med eran häst/hästar? Målet för i år är att rida LB med bra procent, eventuellt starta LA.
Men nästa år så vill jag rida LA godkänt.
*Vilken "nivå" rider ni på nu? LC/LB på tävling.
*Vad har ni för bakrund ? Började på ridskola när jag var 3, började tävla lokalt med ridskoleponny när jag var 12-13 och för 10 månader sen (16 år då) så köpte vi ponnyn jag tävlade på ridskolan.
Så det har varit mycket slit med att få henne ridbar.
F.d ridskoleponny född 1996 import irland.
Oerhört vacker att se på och troligen korsning connemara/fullblod.
Hoppningen är det vi satsar på och tävlar LB med placeringar.
Men hon har gångarter utöver det vanliga så dressyrtränaren har fått ut oss på lite dressyrtävlingar nu.

Målet med 5-åringen är först LA nästa år, MSV B året efter och sedan St. George någon gång inom några år. Efter det får vi se hur långt hon räcker. Hon har gjort en lokal start än så länge, köpte henne i oktober och då vart hon knapt riden så det känns ok. Har varit en väldigt jobbig vår så att hon överhuvudtaget startat är jag överlycklig för. Hon ska gå div II i höst i alla fall.

Bäbisen ska gå LA dressyr och 1,40 hoppning utan att blinka. Han har inte gjort någonting än. ;)

Vad har ni för mål med eran häst/hästar? Målet för iår är att rida någon regional med bra resultat. Vi tar det ännu ganska lugnt och kämpar på med de lokala, även om det mesta sitter för högre klasser, har inte haft honom så länge.
Vilken "nivå" rider ni på nu? LB på tävling, men tränar desto högre.
Vad har ni för bakrund (tävlingsryttare, skogsmulle nybörjare mm.)
Red på ridskola i nästan 11 år, men hade alltid olika ponnyer brevid. Tävlade ridskoleponnier i både hoppning och dressyr och med russet endast dressyr lokalt.
Vad har ni för häst/hästar? Jag en connemara valack -92, e. Hagens O'chief, han har gått upp till nationell dressyr med fd. ägare.

10833005.jpg

*Vad har ni för mål med eran häst/hästar? Dressyr: minst Int I ngn gång i framtiden. + svårklass fälttävlan och hoppning
*Vilken "nivå" rider ni på nu? LA + Msv B dressyr m plac, Msv B fälttävlan m plac nationellt och internationellt, ridit Msv A med godk. resultat, 130 hopp m plac, startat 135 (m ett nedslag senast)
*Vad har ni för bakrund (tävlingsryttare, skogsmulle nybörjare mm.) Ridskola 8 år både ponny och häst, medryttare nåt år, egen häst i 4 år, tävlat drygt 3 av dessa
val f.98 e. Cortus - xx

*Vad har ni för mål med eran häst/hästar? Att åka ut och starta iaf LB. Och såklart att han ska leva minst ett år till (ytters tveksamt tyvärr då jag tror han kommer se så dåligt att han inte kommer kunna "vara häst" längre :cry:)
*Vilken "nivå" rider ni på nu? Tävling LB
*Vad har ni för bakrund? Gick på ridskola jätte länge (känns det som) och hade två olika medryttarhästar innan jag fick min egen! :rofl:
*Vad har ni för häst/hästar? 16-årig valack e: Krocket u: Coyette ue: Courbett
Har varit ridskolehäst i ca 3 år innan jag "friade" honom då han blev enögd och enligt mig inte kunde vara ridskolehäst längre! :p

Int.I räknas ju till svårklass vilket skulle göra att du red svårklass i alla 3 dicipliner - vilket vore gryyymt coolt!!

Var bara tvungen att säga det:D

Kul att läsa om alla! "DressyrBecca" jag tror du hittils har det roligaste målet, att slå så många över 1.70 som möjligt...:rofl:. Kan det var så att du slog några i helgen (typ vann)? Stod vi insläppet på tävling i helgen...
Mvh. Matten

Liknande trådar

Hästvård Hej alla! Måste få skriva av mig lite o kanske höra andras tankar o funderingar. JAG GER UPP! I hela mitt 29- åriga liv har pållarna...
2
Svar
22
· Visningar
3 716
Senast: 333
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar