Vad har jag drabbats av?

lillamyggan

Trådstartare
Hej!

jag är gravid i v 33. Sedan 6 v ungefär har jag drabbats av en smärta som sitter från ryggraden runt halva kroppen till mitt fram på magen i höjd med b-h bandet ungefär. Gör ont att sitta, eller ligga på den sidan, men stå och gå går bra. Smärtan blir bara värre och värre och nu börjar jag känna ångest inför att åka buss till jobbet på måndag (har semester nu). Vet 2 till i min omgivning som haft liknande besvär men ingen verkar veta vad det är. Någon här som kanske vet?
 
Sv: Vad har jag drabbats av?

AHHH, precis sådär har jag också, fast jag har på båda sidorna
Är i vecka 31..

Hoppas någon kan svara på vad det är!
 
Sv: Vad har jag drabbats av?

Kanske bebis lyckat sparka en spricka i ett revben eller att du fått en benhinna runt revbenen inflammerade? De fäster ju bak i ryggen vid bh-bandet och sen runt och fäster i bröstbenet.

De är ju inte ovanligt att de får in sånna träffar att revbenen går av!

När du står och går så minskas trycket från bebisen och därför gör det inte ont då.
 
Sv: Vad har jag drabbats av?

oj, menar du att den lilla krabaten kan sparka en spricka i revbenet. Nåja, tror nog inte att det är fallet eftersom smärtan bara blir värre och värre. Om det var en spricka borde det börjat med akut smärta som efterhand blivit bättre.

Men en inflammation kanske. Finns det nått man kan göra?
 
Sv: Vad har jag drabbats av?

När en benhinna blir inflamerad ska den ju vila, men det är ju svårt att få bebisen att sluta sparka ditåt.

Är det på höger sida?
 
Sv: Vad har jag drabbats av?

Jag sparkade tydligen min mamma i nedersta revbenet, gång på gång.. hon har ont än idag! 25 år senare:angel::angel:

tittar man noga så buktar den till och med lite mer ut än det andra.. Helt otroligt...
 
Sv: Vad har jag drabbats av?

Så hade jag med och Bm sa att det berodde på att bebis sparkade eller tryckte på revbenen.
Det blev värre och värre ju större bebis blev då trycket hela tiden ökade.

Samma dag som han föddes så la han över sig helt på högersidan (där jag hade ont) och jag trodde jag skulle dö i bilen på vägen in till förlossningen. (Hade grusväg och skumpig småväg)
Så fort Jason var ute så försvann all smärta.

Och ja, bebisar kan sparka av revbenen där inne:crazy:
 
Sv: Vad har jag drabbats av?

Japp hö sida. Känner ju även mest sparkar från bebis på hö sida så det kanske är så att h*n är på mina revben hela tiden. Pust jag har 7 veckor kvar till beräknad förlossning, hur ska jag stå ut.....

(lillamyggan tycker lite synd om sig själv)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 348
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 749
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Får man starta en ”tolka mina Covid-symptom”-tråd? Har försökt ringa 1177 i två dagar nu men det går verkligen inte att komma fram, och...
2
Svar
28
· Visningar
4 064
Senast: Luff
·
  • Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig. Jag känner mig nedstämd och är så sjukt trött på att ha ont. Jag har haft ont i flera år, främst i...
Svar
15
· Visningar
2 483
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp