Vad har hänt?

P

Provance

Här inne på körforumet? Det är ju dött som i graven nu ju. Många av dom som alltid var här har ju bara försvunnit. Varför? :confused:

Provance.

Sv: Vad har hänt?

jag tror att många har pyst för att det har mestadels varit bråk.
Dom få som har varit här har starka viljor och många av dom hade mkt olika syn på allt.
Och sen har det blivit rörigt när det kom tre st underforum...

Precis som Christine säger så är det nog många som flyr fältet.
Är man ny inne på forumet så får man inga svar på sina frågor,och råkar man då lägga ut en bild på hur de tror det ska vara så blir de bombarderade av svar på hur fel allting är..

Jag själv har försökt sätta in en fot då och då,men är nonchalerad så man ger upp å läser i smyg istället

Jag tror mycket beror på att det delats upp, och det tar tid och är rörigt att hitta nya inlägg. Jag har väl inte varit en av de mest diskussionsbenägna, men tyckte förut att det var lärorikt att läsa många av de kloka inlägg som finns. Nu blir det bara hattigt när det ska vara uppdelat på fyra olika i vårt lilla forum.

Jag har tidigare efterfrågat en återgång, men jag tror ingen ansvarig uttalade sig i den tråden, åtminstone inte så länge jag orkade hålla koll på den!

Lotta

Ja det är riktigt tråkigt, förr fanns det alltid massa intressanta trådar att läsa/diskutera men nu är det som sagt helt dött :(

Jag tycker att det är jobbigt med dom olika forumen. Sedan så har ju både LIA och Trygg tackat för sig. Åke är ju banned. Så bara där är ju tre st. borta. Men det är ju helt jätte trist här inne nu tycker jag.

Håller med dig, allt för mycket ifrågasätts, på ett ibland väldigt negativt sätt. Det finns säkert många som blir sporrade av det, men de flesta blir nog det inte.....

Jag tycker att det är jobbigt med dom olika forumen. Sedan så har ju både LIA och Trygg tackat för sig. Åke är ju banned. Så bara där är ju tre st. borta. Men det är ju helt jätte trist här inne nu tycker jag.

WHAT? Har LIA o Trygg dragit???

Inte för att jag varit så jätteaktiv, men jag har "försvunnit" av den enkla anledning att jag inte har kört något alls på 6 månader. Jag har inte orkat/hunnit/kunnat köra.

Sen är det ju inte alltid så bra bemötande här inne.

Jag har i alla fall inte blivit avskräckt ännu - men desto mer inspirerad.
Nu går jag bara och putsar på rockarden ( nymålad ) och väntar på min nya sele för sen ska det köras! Och då kommer jag säkert åter med en himla massa dumma frågor som stackars snigelfarmor och andra får sucka över och svara på Igen.

Det är så suktande att titta på era fina körbilder och veta att hästen går i hagen och bara väntar han med. Men, inga fler skitselar på min kompis! Det har jag lärt mig här! :D

Det är så suktande att titta på era fina körbilder och veta att hästen går i hagen och bara väntar han med. Men, inga fler skitselar på min kompis! Det har jag lärt mig här! :D

:bow: :bow: :bow: Bra att du lyssnar på goda råd...

Jag har i alla fall inte blivit avskräckt ännu - men desto mer inspirerad.
Nu går jag bara och putsar på rockarden ( nymålad ) och väntar på min nya sele för sen ska det köras! Och då kommer jag säkert åter med en himla massa dumma frågor som stackars snigelfarmor och andra får sucka över och svara på Igen.

Det är ju det som är jobbigt. Att det skall suckas och sökas hela tiden. Ofta så svaras det att sök på det så får du upp det. Och alla svar att åh vad jag är trött på alla dessa frågor. Man vågar inre fråga här inne för man får bara elaka svar hela tiden.

Men såna svar får du överallt på fourmet hoppas jag, det tillhör nämligen nätetiketten att man SÖKER först...

Det är ju det som är jobbigt. Att det skall suckas och sökas hela tiden. Ofta så svaras det att sök på det så får du upp det. Och alla svar att åh vad jag är trött på alla dessa frågor. Man vågar inre fråga här inne för man får bara elaka svar hela tiden.

Men jag skrev det där med glimten i ögat - jag tycker inte att det är så speciellt många suckar här - snarare svaras det gång på gång på samma tjatiga frågor, trots att de kunniga mycket väl skulle kunna skriva bara "sök".
Det är något jag är oerhört tacksam för ( eller läs kommer att vara ) eftersom man ofta undrar hur man ska göra just i det här fallet... Även om det är samma fråga som tjugo skrivit tidigare.

Det som är synd är ju att så mycket föll bort i somras från Bukes. Jag har gått tillbaka så långt det går för att läsa gamla trådar, man lär sig så otroligt mycket på det.

Nej, tack för alla uttömliga svar som finns att läsa här.:bow: Frågar man något får man ha så pass mycket skinn på näsan att man kan ta svaren, åtminstone så länge de är sakliga och i trevlig ton. Att man sen kanske inte tycker lika - det hör till livet. Men man inser väl sånt med åren kan tänka, man var väl lite känsligare som tjugoåring än vad man är nu... :angel:

hej hej, jag tycker att det bara är att fråga på. Jag själv är också väldigt grön inom körning, jag har lärt mig att se skillnad på skitselen och den riktiga selen. ("SKITSELE" borde verkligen få en TM-stämpel (registered trade mark ;) )haha!!!)
Har även införskaffat ordentlig utrustning och parvagn till mina shettisar. Just nu håller jag på att fräscha upp rockarden eftersom en av mina små behöver träna mer precision :) Den andre är i rätt läge att gå i par, men jag behöver jobba mer med den förste.

Jag tycker att folk som tycker det är såååå jobbigt att svara på alla dessa nybörjarfrågor om och om igen, behöver ju inte gå in på dessa trådar. Jag menar, står det i en rubrik t.ex. "Hjälp, vad är draglinor och svängel???" Då om man är så trött på det så SKIT I O GÅ IN DÄR DÅ!!! Om man vill det ändå för att upplysa TS om att man kan söka, då kan man förslagsvis göra en snabbsökning själv, kopiera adressen till tråden och posta den till TS som kanske inte visste om att det fanns så mycket att hitta vid sökning.

Alla kan väl hjälpas åt, tycker man det är så jobbigt borde man inte svara att det ÄR så jobbigt, genom att göra det har man ju redan slösat massa tid på den frågan :crazy: :D

Senast ändrad av en moderator:

Sånna här trådar fanns det även långt innan uppdeleningen.
Det är väll alltid så, folk faller bort, sen kommer det nya och är aktivare en stund och sen ligger det lite lågt en stund osv.

vem saknar du?

och amkm, vad är det du inte fått svar på?
jag tror aldrig jag har förbisett en fråga, OM jag kan svara på den. Man kan inte allt :)

Kan bara svara för mig själv!
Har fått hur mycket hjälp som helst! #racksam#:love:
Och upplever inte detta forum som värre än andra forum jag skriver på!
Delade meningar hör forum världen till, tål man det inte är det ju bara låta bli att skriva...:angel:

Jag kan tyck att det är myck otrevlige ord här inne. Månge bråk med varanra och klagar myck på vad man har för utrustning. Sedan så hitt jag knappt här inne längre. Jag tyck att det har blivit så rörigt. Jag bare hitt vilse här inne nu.

Rut.

Liknande trådar

Utrustning Någon som vet? Hittar gamla trådar här på Buke om snösulor av olika slag. Många rekommenderar ”Joursulan” men dessa verkar ha försvunnit...
Svar
8
· Visningar
888
Senast: WildHorse
·
Fritid Jag kom på för ett tag sedan att vi inte längre får några reklamblad i brevlådan. Det handlar alltså inte om postnord utan någon annan...
Svar
18
· Visningar
606
Senast: __sofia__
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
987
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
3
· Visningar
475
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka