Vad har hänt med min bröstvårta?!

pulkaskurk

Trådstartare
Imorse när jag vaknade var hela mitt nattlinne blodigt, lakanet och täcket likaså.
Har konstaterat att det kommer från min högra bröstvårta, den är öm och blöder men det går inte att hitta något sår? O_o
Varför gör den så?
Sjukt störigt, jag tänkte gå utanför lägenheten idag vill inte gå runt med en blodig tutte :wtf:
 
Imorse när jag vaknade var hela mitt nattlinne blodigt, lakanet och täcket likaså.
Har konstaterat att det kommer från min högra bröstvårta, den är öm och blöder men det går inte att hitta något sår? O_o
Varför gör den så?
Sjukt störigt, jag tänkte gå utanför lägenheten idag vill inte gå runt med en blodig tutte :wtf:
Ring sjukvårdsupplysningen :eek:
 
Imorse när jag vaknade var hela mitt nattlinne blodigt, lakanet och täcket likaså.
Har konstaterat att det kommer från min högra bröstvårta, den är öm och blöder men det går inte att hitta något sår? O_o
Varför gör den så?
Sjukt störigt, jag tänkte gå utanför lägenheten idag vill inte gå runt med en blodig tutte :wtf:
:yuck: det är en mygga som har sugit där
 
Imorse när jag vaknade var hela mitt nattlinne blodigt, lakanet och täcket likaså.
Har konstaterat att det kommer från min högra bröstvårta, den är öm och blöder men det går inte att hitta något sår? O_o
Varför gör den så?
Sjukt störigt, jag tänkte gå utanför lägenheten idag vill inte gå runt med en blodig tutte :wtf:
Vården människa - vården! Ring 1177. Det har hänt nåt inne i bröstet och blodet har läckt ut genom mjälkgångarna.

(Jaghar också vaknat så. Fast i mitt fall visste jag exakt vad som var felet. Sork bet mig när jag gick in i spiltan för att lägga tillbaka grummans nackstycke över örat. Eftersom han siktade från golvet och och jag hade armen lyft så fick han in hela tutten i munnen och bet till. Jag höll på att svimma.

Många, många år senare fick jag mina cancerhärdar just under de ställen på bröstet där hans tandmärken var. Märkligt sammanträffande).
 
Sork bet mig när jag gick in i spiltan för att lägga tillbaka grummans nackstycke över örat. Eftersom han siktade från golvet och och jag hade armen lyft så fick han in hela tutten i munnen och bet till. Jag höll på att svimma.

Gud så helt igenom vidrigt! Stackars dig :crazy:
 
För all del men det märkliga i historien är väl ändå att EN SORK BET DIG I PATTEN!? :eek:

:rofl:

Jag tänkte precis som du att jävlar vilken stor och smidig sork som dels kan hoppa upp så högt och sen dessutom få in hela patten i munnen :rofl: men nu när jag läst ett par gånger till så tänker jag att det nog är en häst som heter Sork :D
 
:rofl: jag såg framför mig hur en rabiat, mordisk sork ligger och smyger på Tanten i flera dagar innan den till slut slår till och satsar allt på bröstvårtan och med full kraft attackerar! Jag tycker mig även höra ett krigsskrik ala "AYAYAYAYAYAYAYAYAYAAAAA!"
 
Den överintelligente Sork fick sitt oerhört fantasirika namn efter sin härstamning Sombrero-Orkan.
Han gjorde livet spännande för många på UFVK...
Sork var ju gulligt men han borde givetvis ha hetat Speedy Gonzales! :idea:

3367144-clip-art-speedy-gonzales-716677.jpg


Kanske för mycket travarvibbar över det i och för sig.
 
Imorse när jag vaknade var hela mitt nattlinne blodigt, lakanet och täcket likaså.
Har konstaterat att det kommer från min högra bröstvårta, den är öm och blöder men det går inte att hitta något sår? O_o
Varför gör den så?
Sjukt störigt, jag tänkte gå utanför lägenheten idag vill inte gå runt med en blodig tutte :wtf:
Öhum.. åter till ordningen... ;)

Ring sjukvårdsupplysningen, jag skulle nog ändå ha velat undersöka det där om det börjar spontanblöda utan några synliga sår.
Hur känns själva bröstet, något som känns hårt/varmt/ömt?
Jag har faktiskt blivit myggbiten på bröstvårtan, och det håller inte på och blöder så att det blodar ner hela omvärlden, även om det väl iofs blöder längre än vad ett "vanligt" myggbett kan tänkas göra.
 
Jag har dessutom för mig att han var uppfödd på Gotland...?
Och ja, det var en redig gammalsvensk halvblodsvalack. Inte nåt travarspink

Hrm.
Buke... ett inläg om ett blodigt bröst kom att handla om gamla halvblod.

TS - ring 1177!!

Jag tycker det var roligare att läsa om din gamla häst :D

Jag har iaf ringt till 1177 och de sa väl ungefär bara att jag skulle åka till akuten.
Men akuten känns så överdrivet? De har väl liksom bättre saker för sig, jag håller ju inte på att dö direkt.
Jag mår bra förutom att jag mår illa, bröstet känns och ser helt normalt ut utom att det är ömt och det är såklart inte skönt om man tar på det.
Det har även slutat att blöda nu.
 
Jag tycker det var roligare att läsa om din gamla häst :D

Jag har iaf ringt till 1177 och de sa väl ungefär bara att jag skulle åka till akuten.
Men akuten känns så överdrivet? De har väl liksom bättre saker för sig, jag håller ju inte på att dö direkt.
Jag mår bra förutom att jag mår illa, bröstet känns och ser helt normalt ut utom att det är ömt och det är såklart inte skönt om man tar på det.
Det har även slutat att blöda nu.
Fast det kan ju vara ngt allvarligt. Är ju inte allt allvarligt som verkar vara det först.
 

Liknande trådar

Hästvård Kele strikes again :crazy: Alla hästarna sov ute inatt eftersom bara Vision ville in, och när han insåg han skulle bli ensam inne...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
9 904
Senast: Kassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp