Vad har du snöat in på just nu? (från Ungdom)

Dentaku

Trådstartare
Knycker tråden eftersom jag tyckte att den verkar rolig! Alltså, vad har ni dille på just nu? Det kan gälla mat, godis, tv-serie, hobby eller lite vad som helst.

Själv äter jag för tillfället engelsk squashsallad för tredje eller fjärde gången den här veckan, kollar på skräckfilm nästan varje dag och Kardemimmit, som jag precis upptäckt, har fått en helt egen spellista på Spotify. :D

Sv: Vad har du snöat in på just nu? (från Ungdom)

Kul tråd :D

1) Jag har hittat ett nytt sömnpiller: skräckfilmer! ;) Jag tar med mig paddan till sovrummet, sätter på Netflix och valfri skräckis, förslagsvis dålig då. Tar 15 min att somna :p

2) Jag har nyligen, sådär hundra år efter alla andra, börjat spela Minecraft. Har appen på mobilen och har flera gånger nästan missat min hållplats för att jag har fullt upp med att leta diamanter eller döda zombies :D

3) Avocado! Jag har björkpollenallergi och korsreagerar med stenfrukter, som äpple, päron och avocado. Men nu på senare år har allergin blivit bättre och jag har till min stora lycka kunnat börja äta avocado igen, som jag älskar.

4) The xx (Musik). Egentligen inte min typ av musik - trodde jag - men satan vad bra de är!

Chokladvatten! Alltså mineralvatten med chokladsmak. Barnsligt gott!

Tar med ipaden till sovrummet varje kväll och kör igång ett avsnitt av Robinson Crusoe sen somnar jag efter några minuter.

Knycker tråden eftersom jag tyckte att den verkar rolig! Alltså, vad har ni dille på just nu? Det kan gälla mat, godis, tv-serie, hobby eller lite vad som helst.

Själv äter jag för tillfället engelsk squashsallad för tredje eller fjärde gången den här veckan, kollar på skräckfilm nästan varje dag och Kardemimmit, som jag precis upptäckt, har fått en helt egen spellista på Spotify. :D

Är just för närvarande inte så insnöad på något specifikt men blev lite nyfiken på engelsk squashsallad, vad är det för något? Egentillagad? Recept?

Ja, egentillagad. Vi har så mycket squash nu att vi måste pröva lite olika recept för att inte tröttna och det här hittade vi på internet. Man hyvlar squashen och låter den dra i 5-10 minuter i en vinägrett gjord på 1 msk färskpressad apelsinjuice, 2 msk rapsolja(vi använder kallpressad), 1 tsk flytande honung och lite salt och peppar(plus ett stänk vinäger om man tycker det behövs). Sedan serverar man den garnerad med getost, pinjenötter och lite grovt hackad, färsk mynta. :d

Det lät ju jättegott!

Själv har jag snöat in lite på aioli, men jag börjar tack och lov tröttna nu.

Mums! Har ingen egenodlad men lite spontaninköpt squash som bara ligger i kylen och väntar på att jag ska komma på något tillräckligt spännande sätt att tillreda den, så det verkar som ett recept värt att testa.

Haha, jag har redan haft mitt dille på det. Men jag föredrog nästan jordgubbsglassvatten. :D

Det har jag inte ens bemödat mig att smaka på, tror inte det är min grej. Chokladvattnet däremot var kärlek vid första ögonkastet! Jag hoppas att de aldrig tar bort det ur sortimentet. :nailbiting:

Foinix, det är lika gott som konstigt! Kombinera gärna med e-cigg så blir den futuristiska känslan komplett.

*kl

*Candy Crush, extremt beroendeframkallande mobilspel.
*Min fina julduk. Eller den kommer att bli fin. Om typ 2 år enl min handarbetande mamma. Jag broderar minst en timme om dagen just nu.
*Min eviga insnöning: Stamtavlor. Hundar för närvarande, mina egna specifikt (belgiska dvärggriffoner). Men tidigare har det varit lite av varje, bla arabiska fullblod och jag har varit och nosat på en del andra hästraser också, samt lite katt och kanin. Är så pass att jag överväger en Stockholmsresa bara för att besöka kennelklubbens bibliotek och få botanisera i gamla stamböcker... Jag är en nörd, alldeles uppenbart :)

Candy crush ja, herregud vad beroendeframkallande och jobbigt det är att sitta fast i detta:p. Ibland när jag är ute med hunden eller gör något på bortaplan tänker jag: Åh, nu har jag fått si och så många liv när jag kommer hem ( är så pass långt att spelet inte är uppdaterat till mobilen i fler banor och jag kan bara spela på datorn numera:mad:) :p

Juice. Har aldrig gillat sötsaker så där jättemycket, och särskilt inte saft, läsk och annat som man dricker som är sockrat. Alltid druckit vatten och kaffe till frukost tex. Nu MÅSTE jag ha juice till frukost, annars blir morgonen inte sig lik:d..

Falukorv. Finns det något godare än rå falukorv på mackan, ugnsbakad till potatismos, eller stekt, tärnad omrörd i makaroner:d..

Jösses. Falukorv, juice och candy cruch, det är grejer det:D

Det verkar vara många som är insnöade på Candy Crush, vissa mindre sociala personer på jobbet sitter och spelar det på fikarasterna istället för att prata, vilket jag har svårt att förstå eftersom jag tycker att det icke jobbrelaterade snacket på fikarasterna är något av dagens höjdpunkt.

Jag är insnöad på olika former av träning just nu.

Liknande trådar

Tjatter Helt fräckt härmar jag en tråd på ett annat forum :D Vad har du snöat in på just nu? En viss tv-serie, en maträtt eller en ny hobby...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
15 999
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar