Vad har du för sadel?

Status
Stängd för vidare inlägg.
N

NoWay

Tycker att det skulle vara intressant att veta vad ni har för sadel, vad den kostade när du köpte den, märke, storlek och vad du har för häst :)

Jag själv har en Pfiff Lovell-Allround 18", den ligger på en varmblodsvallack den kostade 6000kr när jag köpte den begagnad. ;)

Så hur mycker kostade era? :D

Sv: Vad har du för sadel?

En Billy Cook classic, cowhorse-modell.
Full quarterbom, sitsen minns jag inte tumen på...
Min häst en paint!
pris; 15k

25428677.jpg

Jag har tre sadlar till fyra hästar (och så har jag en westernsadel som jag inte behöver och som jag lånat ut)

1. En Jensen Amiral, köpt 2001 för 18 000:-. Underbar sadel som är måttbeställd till ena stoet men som ligger perfekt på alla hästarna (två kallblodstravarston 17 respektive 6 år, fjord/kallblodstravare på 11 år, nordsvensk bruksvalack 16 år).

2. En Amazonas Gueriniére, köpt 2006 för 19 000:-. Passar ena stoet, fjordkorsningen och nordsvenske brukshästen.

3. En Griffin dressyr. Köpt 2006 för runt 4 000:-. Passar båda stona.

Alla sadlarna är extra vida.

Har en måttbeställd Amerigo Alto för 23.000kr till mig och min pålle. Byte in min gamla Dominus och betalade mellanskillnaden, fick lika mycket för den sadeln som jag gett för den för att den var i så gott skick.

Senast ändrad:

Jag har en Globus loke till mitt 16 åriga D-ponnysto. Har haft den ett par år, sadelutprovaren (heter det så?) kom fram till att det var vad som passade henne bäst. Själv tycker jag den är hård att sitta i, vilket även kan bero på att jag är benig :p Men det hjälper med en sån gelesits.

Jag har en Kieffer Ulla Salzgeber,17 tum,passar kanon på min häst som har en rak bred rygg och inte så mkt manke,kostade mej 12000:- beg men i nyskick,finns ingen skönare sadel :banana:

En Hubertus 17 ½ tum från 2001(har jag för mig), inte så jätte dyr, runt 5-6000kr(inte jag som köpte), ligger på en ardenner/travar korsning, underbart skön att rida i:)

Sen har vi en Bates(?) dressyr sadel, en wintec 18 tum, den var lite dyrare, inte jag som köpt men ligger på samma häst + en friser, beronde på vilken häst ägaren rider, men ligger mest på korsningen:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är på väg och ska sälja min häst. Tänkte fråga vad hon som har haft honom på foder och även är den som köper vill ha för saker...
Svar
2
· Visningar
424
Senast: WildHorse
·
Utrustning Jag har köpt en helt ny sadel som är utprovad av sadelutprovare. Sadeln har visats sig vara för lång för hästen. Sadeln ligger ca 3-5cm...
Svar
3
· Visningar
739
Senast: Ajda
·
Utrustning Hade ut en sadelutprovare som provade ut en ny sadel som hon tyckte låg bra på min häst. Hon hjälpte mig att beställa sadeln å nu ca 1...
2
Svar
27
· Visningar
2 234
Senast: Tossa90
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 961
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar