Vad har du för sadel?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad har du för sadel?

Vad rider du i för dressyrsadel och vad tycker du om den?:)

Jah har en Höpfner modell kommer jag ej ihår, endast priset, som var mkt högt, (27 900) men jag dealade den till mig, så den kostade inte många kronor jämförelsevis med innan,
Jag rider även i en Freddi Röösli, modell på den vet jag inte heller,
jag tycker väldigt mkt om båda sadlarna,

Jag har en kieffer Inzell. Den är supermjuk att sitta i, men bra stöd för benen och jag sitter kanon i den. Dock är jag inte så förtjust i lädret i den:( , men eftersom hästen gick bäst med den så fick det bli den ändå. Bara att hålla tummarna och hoppas att det inte blir som med min förra kieffer där översta lagret på kåprna skavdes av så det blev jättefult, känns dock som om risken finns för det på denna med:crazy:

Har en M&N dressyr :) utprovad till min ponny så den ligger kalas och jag gillar den med :) skulle dock kunnat vart en mindre stl.

Det kanske är typiskt för märket, jag har sett många slitna kieffersadlar faktiskt:p

Ja, jag börjar tro det. Tyvärr. åtminstone de modellerna som är nyare än 10år typ... De äldre ser bättre ut. Men om det händer igen tänker jag vara supersnabb med att reklammera.....

Någon som har tips på hur man på bästa möjliga sätt sköter om sin nya kieffersadel??:idea:

Ååh, vad skojigt!
Jag är nämligen sugen på en sådan av wintecmodellen!
Har ridit i en och gillade den skarpt, sen är det bra pris också för min ngt tunna plånbok:p

Vad har du för häst, hur ser sadelläget ut?
Enligt biträdet på Skara hästsport skulle den sadeln vara så flexibel att den går att använda på 80-90% av alla hästar, för att man kan justera den så mkt...
Vad tror du om det?

Ska självklart få sadeln utprovad av ett proffs, men bra att ha lite kött på benen:)

Glömde, ni får gärna lägga in bilder på er sadel också, alltid roligt:)
orkar inte leta på internet;)

Isabellen passar raka hästar, som inte har för kort rygg.

Här är en bild på min sadel då:

Bild009.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tävling Hej! Brun Dressyrsadel, brunt träns, svart kavaj och svart hjälm. Ska jag ta mina svarta eller bruna stövlar? Schabraket blir nog lila...
Svar
8
· Visningar
640
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
298
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter "Det ska bli jättespännande. Jag ser fram emot samarbetet och utvecklingsarbete med ryttare och hästar. Dressyr är en otroligt vacker...
Svar
0
· Visningar
46
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka