Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lite OT, hoppas det är okej. Men är det jag som täckar "mina" hästar alldeles för lite, eller andra som täckar ganska mycket? Tycker de flesta oklippta hästar verkar ha tjockare täcken, och oftare, än "mina" ganska hårt arbetande ponnyer
Det beror ju på hur just dina hästar klarar kylan jämfört med andra. Jag har ju själv två oklippta hästar och dom tar kylan helt olika. Welsh cobben är mycket tåligare än paintkorsningen. Den sistnämnda har lite klent med underull jämfört med WC:n. Nu kan jag inte klä på just honom vad som helst eftersom han är och förblir en marodör...så jag klipper inte och täckar enbart efter arbete (då är han för trött för att demolera täcken). Har ett bra vindskydd i hagen och vinterhagen är 2,5 ha så dom rör sig mycket.kl
Lite OT, hoppas det är okej. Men är det jag som täckar "mina" hästar alldeles för lite, eller andra som täckar ganska mycket? Tycker de flesta oklippta hästar verkar ha tjockare täcken, och oftare, än "mina" ganska hårt arbetande ponnyer
kl
Den spårklippta lurvponnyn är naken i någon plusgrad och fuktig luft (men ingen nederbörd tror jag). Islandshästen som är "islandsklippt" har fleecefodrat regntäcke som åkte på efter ett svettigt ridpass.
Mina täckas också tunt jämfört med många andra i tråden. Två islänningar med maximal, verkligen maximal täckesklippning. De har bara en liten platta på ryggen som går över rumpan för att jag ska slippa ländtäcke så länge det går.
Hittills har ingen haft mer än fleccefodrat alt. regntäcke med funktionstäcke ell. ylletäcke. Inte ens när det varit minus. Jag har varit och känt på dem och de har varit varma under täckena