Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

1-2 plusgrader, regn/snöblandat regn hela dagen. Bläää!

Oklippt fullblod går med fleecefodrat regntäcke. Hoppas han varit varm nog.

kl*

Ny klippt pålle (2:a gången) går ute, max nån +grad, har 200g Rambo Wug täcke på sig :)

kl

Stilla och torrt väder, 0-5 plusgrader.

Helklippt ponny: 150g termotäcke inne, plus ofodrat Amigo regntäcke ute
Oklippt varmblod, ulltäcke inne, 300g vintertäcke ute

Han stod med 450 g stalltäcke och 350 utetäcke med ofodrad hals i vintras :o Han stod då i utestall och ingen täckesservice ingick. 800 g lättare sagt ;)

:eek: Hur kallt hade ni då? Tror aldrig jag har haft tjockare än 400g på min häst, ens när det varit 25minus ute...

*kl*

Heltklippt, har ett Rhino Wug Turnout medium på sig inne och även ute, står med öppet fönster. Runt 5-6 grader ute.

Senast ändrad:

*kl*

Oklippta hästar, 0 till några minusgrader. Inga täcken inne och inga täcken ute. Efter träning fick dock ena hästen ett fleecefodrat regntäcke på enligt våra rutiner. Snön föll då...

kl*

Mulet väder ca 4-5 grader.

Hästen är helklippt för andra gången i år och går ute med rhino wug 220 gram med halvhals.

kl

oklippt häst, normalviktig, kort tät päls, i rätt bra kondition, känslig i muskulatur vid blåsigt/kallt, går ute mellan 8 och 11 i stor platt gräshage utan skydd och stora vatten nära samt väldigt öppet landskap = blir lätt blåshål.
200g termotäcke + mark todd ofodrat regntäcke + hals i hagen för det är så satans lerigt o jag är lat.
3 grader varmt och småblåsigt, regnar lite.

kl

Alla ute, ca 2plus, mulet och blåser friskt

Häst 1: helklippt halvblod, tjockare termotäcke med tunnfodrat regn över
Häst 2: helklippt halvblod, tjockt termo täcke med fleecefodrat regn med ofodrad hals över.
Häst 3: oklippt fruset fullblod, tjockt termotäcke med fodrat regn över, ca 150 gram

kl

Här är det 4+ och mulet. Hästen (helklippt) har på sej ett fleecefodrat regntäcke.

*kl*

Strax över nollan och lätt snö (lr vad det nu är som kommer ner...)

Stohästen: Helklippt igår, 300gr+regntäcke med hals
Ponnyn: 100gr halstäcke

kl

Helt nyklippt pålle, helrakad. På natten: 400 g Rhino

Ute: 300 g Shire med helhals. ca 3-4 plusgrader och lite vind!

kl

minusgrader i natt, hästen står i kallstall.
200 g shires termo och 150 gram med halvhals över. Nu ligger det runt nollan och om det blir varmare/uppehållsväder kommer jag nog byta till tunnare under dagen, hästen är sjukt varmblodig.

Två minusgrader imorse, kommer väl ligga runt nollan idag + moln.

Fbl går med thermo ~150-200 g och regntäcke då det fleecefodrade var blött. Oklippt, ganska omusklad.

KL

0 gradigt, mulet
Fleecefodrat regntäcke
Äldre kblsherre, frusen och svårfödd, oklippt. Kalltstall nattetid

*kl*

Igår åkte rakmaskinen fram igen så nu är min äldre herre nyklippt (helrakad) igen och går nu med ett 200 grams stalltäcke och ett HW amigo Plus 200gr med hals över.

Helklippta shettisen går fortfarande med fleece och 100 grams täcke över.

Ute är det -1 ungefär...

KL

Här är det 0 grader och mulet.
Hästen är helklippt men börjar bli lurvig och ska snart klippas igen, har ett 200g HW Rhino wug på sig ;)

*kl*

Helklippt häst går i hagen just nu med 300g shires tornada med helhals. Är väl max ngn plusgrad och det snöar:D

Liknande trådar

Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i...
2
Svar
23
· Visningar
8 971
Senast: Camigween
·
Utrustning Jajamen, hösten börjar närma sig. Skolorna har/ska börja, vädret har slagit om och fler och fler börjar fundera på det där med täcken...
30 31 32
Svar
639
· Visningar
50 516
Utrustning Vad är ni nöjda med? Jag upplever att jag har börjat få problem med mina, även de som ska vara bra. Själv har jag flera olika märken och...
Svar
8
· Visningar
3 036
Senast: lomuxx
·
Utrustning Sitter och funderar lite fram och tillbaka. Har mina hästar hemma på gården och de går i lösdrift tillsammans. Har en dam som är lite...
Svar
19
· Visningar
2 925
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna