Vad händer vid kontroll av stall?

Safira

Trådstartare
Alltså när länsstyrelsen (är väl dom som kollar stallen) kommer och kollar ett stall och det inte är godkänt med t.ex. boxstorlek eller takhöjd. Får man böter eller ett datum då det ska vara fixat?
 
Sv: Vad händer vid kontroll av stall?

Du får en tid på dig att åtgärda eventuella fel. Ett datum sätts upp för återbesök då felet ska vara åtgärdat. Först om felet kvarstår så blir det tal om vite.
 
Sv: Vad händer vid kontroll av stall?

Kan tiden för åtgärd variera beroende på vad som ska göras? T.ex direkt fara för hästarna som vassa föremål osv - kort tid.
För lågt i tak eller någon kvadratdecimeter för liten box - längre tid?

Lotta
 

Liknande trådar

Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
1 162
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 967
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi (Tråden delvis inspirerad av Willes tråd om sjukersättning) Om man får godkänt sjukersättning på deltid, t.ex 25 eller 50%. Och om man...
Svar
6
· Visningar
776
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 237
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp