Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Alltså när länsstyrelsen (är väl dom som kollar stallen) kommer och kollar ett stall och det inte är godkänt med t.ex. boxstorlek eller takhöjd. Får man böter eller ett datum då det ska vara fixat?
Du får en tid på dig att åtgärda eventuella fel. Ett datum sätts upp för återbesök då felet ska vara åtgärdat. Först om felet kvarstår så blir det tal om vite.
Kan tiden för åtgärd variera beroende på vad som ska göras? T.ex direkt fara för hästarna som vassa föremål osv - kort tid.
För lågt i tak eller någon kvadratdecimeter för liten box - längre tid?
Juridik & Ekonomi
(Tråden delvis inspirerad av Willes tråd om sjukersättning)
Om man får godkänt sjukersättning på deltid, t.ex 25 eller 50%. Och om man...
Hästmänniskan
Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här.
Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
Hästnyheter En heldag i stallet. Det ordnar Färjestads ridklubb som en av flera gratisaktiviteter som erbjuds barn i Karlstad nu under jullovet. Tre...
Hundträning Jo men det blir lite få passkyttar ibland vilket gör att det blir mindre jakt. Att gå ut själv gör visserligen att Ville får springa men...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.