Vad händer?! stela kotor...

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Lilltjejen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 981
L

Lilltjejen

Hej!

tänkte höra om någon har upplevt något liknande.. Vår 1.5 år gamla shettis gick ur stallet imorse och kunde inte böja kotlederna bak.. Hon liksom ryckte upp benen när hon gick.. Vi tog in henne igen och kollade henne ett par timmar senare, då var det inga problem alls och i hagen drog hon en galoppvända med bocksprång som vanligt.. Ringde hovslagaren då jag såg att hon har fått lite väl långa tår bak, hoven har liksom växt framåt.. kan det vara en orsak?!
hovslagaren kommer iallafall imorgon..

Sv: Vad händer?! stela kotor...

men båda sidor samtidigt och är det inte knäna som drabbas vid upphakning? ja, jag vet inte..

Sv: Vad händer?! stela kotor...

om det verkar vara patella upphakning, prova att backa några steg. min häst har haft patellaupphakning i båda samtidigt.

Liknande trådar

Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 582
Senast: Liten
·
J
Hästvård Har en 16årig häst som gått svår hoppning innan jag köpte honom, vi har tävlat upp till 130 än så länge (har bara ägt honom i ca 6-7...
Svar
12
· Visningar
2 417
Senast: lillaP
·
Hästvård Min häst sover på Strömsholm inatt =/ Jag köpte henne för drygt ett år sedan, med 0,5 grads hälta h.b. vid böjprov någon månad...
Svar
6
· Visningar
2 080
Senast: Irmis
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 921

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka