Nja, de som verkade på 30talet är inte kvar. Det är däremot de som verkade 2005.
länken är kvar, de har bara lagt en fotnot om att artikeln är gammal.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nja, de som verkade på 30talet är inte kvar. Det är däremot de som verkade 2005.
länken är kvar, de har bara lagt en fotnot om att artikeln är gammal.
Det får du förklara, att socialdemokraterna var nazister för att de gjorde allt för att vi inte skulle bli invaderade? Min morfar var aktiv socialdemokrat på den tiden och berättade att på helgerna under kriget var de ute och "läxade upp" nazzarna som sprang och propagerade ute. Han skulle med nästan alla andra i partiet känna sig kränkta av att bli kallade nazister2005 är länge sen... Så länge sen att Expressen tom tagit bort länken...
Då anser jag nog ändå att det som skedde under S ledning med deras nazifasoner är värre, även om det var tidigare än 2005..
Vad det gäller de rasanknutna besluten som togs på trettiotalet så var nog en klar majoritet av de båda kamrarna eniga om de bedömningar som låg till grund för dessa. De beslut som togs under kriget togs mig veterligen av en samlingsregering där de demokratiska partierna ingick ,, kommunisterna var stalinistiska på den tiden och därför litade man inte på dem.2005 är länge sen... Så länge sen att Expressen tom tagit bort länken...
Då anser jag nog ändå att det som skedde under S ledning med deras nazifasoner är värre, även om det var tidigare än 2005..
En släkting har en vän därifrån som själv köpt betyg och enligt denne är det ganska vanligt att man gör det där.Källa?
Den vanliga SD retoriken: En vän till en vän till en kusin har hört att....En släkting har en vän därifrån som själv köpt betyg och enligt denne är det ganska vanligt att man gör det där.
Ursäkta men du menar att det är "SD" att tro på en person som levt i landet och som har egen erfarenhet av att folk köper betyg där?Den vanliga SD retoriken: En vän till en vän till en kusin har hört att....
Att lägga fram tillförlitlig underbyggd fakta är det sämre med...
En individs erfarenhet gör det inte till en vana.En släkting har en vän därifrån som själv köpt betyg och enligt denne är det ganska vanligt att man gör det där.
Ursäkta men du menar att det är "SD" att tro på en person som levt i landet och som har egen erfarenhet av att folk köper betyg där?![]()
En släkting har en vän därifrån som själv köpt betyg och enligt denne är det ganska vanligt att man gör det där.
Du sa ju nyss att en individs erfarenhet inte gör det till en vana, men din egen erfarenhet är trovärdigare..?En individs erfarenhet gör det inte till en vana.
De individer jag träffat från just det land du nämner har varit dels högutbildade, och dels rejält kunniga i sina yrken. Så har de köpt sina diplom, så har det kommit paketerat med all den kunskap som man förmodas ha efter en sådan utbildning.
Har funderat på vad som händer om alla som är invandrare slutar på sina jobb. Hur fungerar kollektivtrafiken, vården resturanger inkl. pizzerior taxi lokalvård mm. Det skulle vara intressant att veta , jag tror det skulle bli kaos vad tror ni?.
Du måste skriva osynligt för du vågar inte riktigt stå för det du skriver? Och sen dessutom radera det?Som sagt, tvivlar inte på din EN persons erfarenhet av detta.
Däremot har jag svårt att förklara hur dessa personer de facto även besitter all den KUNSKAP de ska ha, i och med att diplomet kom i ett cornflakes-paket?
SÅ, vad skiljer HÖRSÄGEN från FAKTA?
och nej, jag säger INTE att jag står för faktadelen, men det finns sätt att ta reda på hur dessa individer står sig kunskapsmässigt internationellt
Vad är det för utbildning din väns väns vän syftar på?
Du sa ju nyss att en individs erfarenhet inte gör det till en vana, men din egen erfarenhet är trovärdigare..?
Först och främst - nu skiftar du fokus på mig, och det jag skriver, synligt för den som vill läsa. Inte raderat nåt. Bara tonat ned det då alla troligen inte är intresserade av att läsa mitt dravel ändå.Du måste skriva osynligt för du vågar inte riktigt stå för det du skriver? Och sen dessutom radera det?
Det är inte en "väns väns vän", det är en nära släktings nära vän. Minns inte vilken utbildning det var. Man kan faktiskt ha vissa kunskaper utan att ha en examen så i vissa yrken är det fullt möjligt att få och behålla jobb ändå.
Lugn, det är bara ett hypotetiskt tankeexperiment om hur Sverige hade sett ut om idioterna i SD haft större inflytande över migrationspolitiken sedan deras bildande. Och det ska vi ändå inte låta ske framöver, eller hur? Sov lugnt, @Oldie. Det finns många av oss som förvaltar de svenska värdena och inte låter det ske.
Då jag nu är "öppet röstar på SD" så undrar jag bara en sak ...
Det ligger mycket i det du säger.Den vanliga SD retoriken: En vän till en vän till en kusin har hört att....
Att lägga fram tillförlitlig underbyggd fakta är det sämre med...