Vad hade ni gjort?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Kelly
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 692
K

Kelly

Vet inte om ja e i fel foruym nu, men ja hoppas detta funkar...

Det är så att jag renovrar min värmalndsvagn, jag har målat den utanpå vit nu, med speciell båtfärg, sen ska jag sätta på nya stripes...
men nu står jag i valet och kvalet om jag ska måla väggarna inne i transporten vita så att de blir ljusare? För nu är dom bruna, den är sån där plyfa i. Först tänkte jag bara att jag skulle fenissa det, men nu ha ja funderat på att måla de vitt och sen fenissa över de... men sen samtidigt blir de ju skitigt på väggarna... gaahh..... :crazy:

vad hade ni gjort...??

:banana:

Sv: Vad hade ni gjort?

Hade helt klart valt vita väggar, det gör jättestor skillnad. Mycket ljusare och trevligare för hästen att åka i.

Jag har ljust gråa väggar i min transport. Ger ljust och fint intryck men blir inte fullt så skitigt som helt vitt.

Vi målade "vitt" (som var något bruten i grått) i taket och en bit ner på väggen + framtill, men lämnade plyfafärgen intakt på sidorna där hästen står. Våra skivor var ändå delade så skarvarna gav en "naturlig" avgränsning för vilka delar som skulle målas respektive behållas mörkare.

Det blev trots detta en stor skillnad efteråt :)

Jag har också funderat på att måla de grått då... Hm.. okej.. ni har hjälp mig nu tror jag... De blir nog målning av ljusgrått inuti =)
tack tack =)

Liknande trådar

Anläggning Vi har tegelväggar i hela stallet. Någon gång i världen har det varit sånt där vitt på dem, vad heter det? Sånt där de lade på väggarna...
Svar
8
· Visningar
1 993
Senast: tanten
·
Äldre Jag har en del småkrediter osv, och nu har jag helt plötsligt förvandlas till en "spara" istället för en "slösa". Jag har mått jätte... 2
Svar
23
· Visningar
2 683
Senast: sjoberga
·
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 929
Senast: cherie
·
  • Omröstning Omröstning
Hemmet Jag och sambon köpte en mysig enplansvilla förra året och håller på för fullt med att renovera det invändigt. Huset är byggt på 70-talet...
Svar
7
· Visningar
10 055
Senast: Draumsyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31