Vad gÖra??

My Horse and I

Trådstartare
Min kompis och jag har nyss flyttat till lösdrift och nu när vi väl har ikommit på plats så har det blivit ändringar !!!Nu finns ingen box för lösdriften den ska så småningom hyras ut,paddoken går ej att ridas i vintertid mm det känns inte bra alls men min kompis stor trivs hennes häst måste gå på lösdrift ,jag har idag varit hos min tränare som har box plats ,ridhus,terräng bana ,hinder mmm ,Vill inte bli av med kompisen men min häst mår inte bra av alla dj:devil:knott mm jag vill ha en box iafall att nåt händer dessutom är hagen dålig..dom står i vatten redan nu...

Sv: Vad gÖra??

Trist såklart... men ta lärdom utav det!
Är det inte så att man akut måste byta stall av någon anledning, rekommenderar jag att man kikar på nya ställen på hösten. Helst i Novemberrusk så att man får se hur hagarna ser ut under den lerigaste tiden. Så är det nog bra om man gjort upp en egen kravlista innan, för då vet man ju direkt vilka ställen man kan dissa bums!

Bättre lycka på nya stället. :bump:

Jag gjorde ett nerbyte för ett år sen och flyttade från min stora lösdrift till en pytteliten. Efter 6 månader rent av flydde jag därifrån. Jag red ingenting sista veckorna för att det var så uruselt och för att stallägarens "löften" inte längre var "giltiga".. :grin:

Vi hade blivit lovade mer än vi fick men ffa så var hagen rent av förjäkla dålig. Aldeles för liten vilket jag oroat mig för redan från början.

Men man lär sig av alla erfarenheter och jag är glad att jag stannade de 6 månaderna jag gjorde ändå. Jag träffade nya människor, vidgade vyer och drog lärdom av vad som faktiskt fungerar och inte. Kan tillägga att den lösdriften startade i samma veva som jag flyttade dit, nu flyttar hälften av deras hästar till vår lösdrift och deras stänger igen. Det var inte hållbart i längden med den hagen och den stallägaren.

Min kompis och jag har nyss flyttat till lösdrift och nu när vi väl har ikommit på plats så har det blivit ändringar !!!Nu finns ingen box för lösdriften den ska så småningom hyras ut,paddoken går ej att ridas i vintertid mm det känns inte bra alls men min kompis stor trivs hennes häst måste gå på lösdrift ,jag har idag varit hos min tränare som har box plats ,ridhus,terräng bana ,hinder mmm ,Vill inte bli av med kompisen men min häst mår inte bra av alla dj:devil:knott mm jag vill ha en box iafall att nåt händer dessutom är hagen dålig..dom står i vatten redan nu...

Påtala för stallägaren att dom är skyldiga att hålla en tillgänglig box per påböjat tiotal djurenheter just för akutlägen med hästarna.

/Camilla

Anledningen att stallägaren tagit tillbaka sitt löfte att det skulle finnas box plats till lösdriften är nog att det är lättare att hyra ut box än en plats i lösdriften,jag har själv hört henne säga till vetrinären att hon ska hyra ut boxen och räknar väl kallt att man stannar ändå eftersom kompisens häst måste gå på lösdrift...Men man måste se till sin egen häst väl och ve och jag känner ingen som skulle hyra lösdrift utan att det finns en sjukbox ifall att.Detta är ett lite stall med 8 hästar vara 5 är stallägarens..Så det är nog dags att gå separata vägar,,trist med ljugande stallägare bara...Tack och lov ingen panik och bra tips att kolla stall plats i november....

Jag sade idag upp min stallplats då det helt plötsligt inte ingår något alls i hyran längre. Letar nu efter något bättre och är väldigt less, det är ju inge kul att behöva flytta hästen. Han stormtrivs men jag måste oxå tycka att det är kul att åka dit. Byt stall! Jag och min kompis gick skilda vägar då vi och våra hästar har olika behov. Är kompisar ändå men kan inte rida tillsammans.

Varför inte bara byta stall? vad har kompisen med det att göra? Är man vänner så förlorar man inte varandra pga man står i olika stall. Åtminstonde inte om man är bra vänner.
Sen de här med knotten måste du ju vetat om? Att det är mycket knott och sånt på kvällarna ute? Verkar inte som att du från början ville ha hästen på lösdrift alls?
Om det är så att man kan hyra boxen och ha hästen installad istället så gör de då?

Jag sade idag upp min stallplats då det helt plötsligt inte ingår något alls i hyran längre. Letar nu efter något bättre och är väldigt less, det är ju inge kul att behöva flytta hästen. Han stormtrivs men jag måste oxå tycka att det är kul att åka dit. Byt stall! Jag och min kompis gick skilda vägar då vi och våra hästar har olika behov. Är kompisar ändå men kan inte rida tillsammans.

Har haft tur och hittat ett kanon ställe redan..och kompisen är fortfarande kompis.... Hoppas du hittar nåt bra du också,man lär sig alltid något även av en mindre bra erfarenhet...Nu ska jag ha allt skriftligt...:cool:

Liknande trådar

Anläggning Både jag och hästen letar efter nytt boende och jag har två intressanta allternativ. Ingenting är klart ännu, men jag skulle behöva lite...
2
Svar
23
· Visningar
2 857
Senast: super
·
Anläggning Jag har en kanske lite löjlig fråga men den har gnagt på mig ett tag nu och jag börjar fundera på att flytta på min häst. Jag hyr in min...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
14 607
Senast: Cambrie
·
Anläggning står i ett dilemma, har blivit erbjudit en stallplats i ett stall som är närmare mitt hem & även har mycket positiva saker med sig men...
2
Svar
29
· Visningar
5 251
Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 741
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?