Vad göra om man inte har egen häst?

R

RamonaP

Jag vill jättegärna börja med westernridning men har letat mig förtvivlad på hur jag ska gå till väga för att kunna börja med detta.
Jag har flyttat till ett helt nytt län, känner inte en endaste människa med häst och här finns ingen ridskola med den inriktningen.
Har annonserat efter någon med häst som kan tänka sig ge ut privatlektioner men har inte fått något napp än.
Jag har också hört av mig till närmaste westernklubb men inte fått något svar från dem heller.
Någon som har tips hur jag ska göra?
Eller är det näst intill omöjligt att rida western om man inte har egen häst?

Sv: Vad göra om man inte har egen häst?

Jag vill jättegärna börja med westernridning men har letat mig förtvivlad på hur jag ska gå till väga för att kunna börja med detta.
Jag har flyttat till ett helt nytt län, känner inte en endaste människa med häst och här finns ingen ridskola med den inriktningen.
Har annonserat efter någon med häst som kan tänka sig ge ut privatlektioner men har inte fått något napp än.
Jag har också hört av mig till närmaste westernklubb men inte fått något svar från dem heller.
Någon som har tips hur jag ska göra?
Eller är det näst intill omöjligt att rida western om man inte har egen häst?
Du kanske kan bli medryttare på en westernhäst?

Det är nog inte så lätt, men du kan ju börja med att gå med i den närmaste westernklubben och börja åka och titta på träningar och tävlingar. Prata med folk och lära känna dem, rätt som det är så kanske det dyker upp något tillfälle!

Sätt ut en annons på westernklubbens hemsida! de brukar ha "köp och sälj" sidor :idea:

Blocket brukar också vara bra :)

Jag har precis samma "problem" fast jag har inte letat efter något bra tillfälle som mkt som jag borde, bor i sthlm så jag känner att jag borde kunna hitta ngt häromkring om jag anstränger mig.

Men jag vill också just lära mig, kan i princip inget om western, så då är det nog svårt att bli medryttare, eftersom man behöver en lärare och det är väl de folk inte har tid med om de söker medryttare.

i vilket län bor du i?

Jag bor i Kalmar län (om det var mig du menade)

Jag har fått svar på min annons på blocket!
En tjej som jobbar som instruktör i Westernridning har hört av sig =)
Nu är jag lite lyckligare !

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 248
Senast: Görel
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 451
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 919
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 198
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka