Hej, jag behöver lite tips och råd angående mitt sto vars revben syns. Hon är inte undernärd eller tunn, hon har fin rumpa och hals. Fri tillgång till grov och så ger jag henne ca 6 dl kraft med extra protein + rapsolja varje dag. Funderade på mask men hon är så fin och blank i pälsen så tror inte det kan vara det. Men vi ska kolla mask ändå.
Hon har fin muskulatur och är mage. Matar på henne ordentligt men det vill liksom bara lägga sig under och inte på sidorna. Ser illa ut.
Kan tillägga att det är arabkorsning med halvblod. Inte så grov men grövre än en renrasig arab. Hon är som sagt i fint hull annars, hade hon varit undernärd hade det ju visat sig på rumpa och hals också. Vilket det inte gör, hon är fin.
Pigg och glad, villig till det mesta.
Tips mottages
Hon har fin muskulatur och är mage. Matar på henne ordentligt men det vill liksom bara lägga sig under och inte på sidorna. Ser illa ut.
Kan tillägga att det är arabkorsning med halvblod. Inte så grov men grövre än en renrasig arab. Hon är som sagt i fint hull annars, hade hon varit undernärd hade det ju visat sig på rumpa och hals också. Vilket det inte gör, hon är fin.
Pigg och glad, villig till det mesta.
Tips mottages