Vad göra med alla barnteckningar?

Status
Stängd för vidare inlägg.
J

Jessie81

Min dotter älskar att rita och måla, och kommer i princip dagligen hem med ett par teckningar från dagis.
Dessutom blir det ofta ett par stycken till under eftermiddagen och kvällen.

Detta resulterar ju i att vi har en massa teckningar ligger överallt. Jag vill inte slänga dem, och bara lägga ned dem i en kartong känns lite tråkigt.

Hur har ni andra gjort?
Har ni några smarta "förvaringsknep" eller andra användingsområden för alla era barns teckningar?!

Sv: Vad göra med alla barnteckningar?

Kan du inte häfta ihop dom så att det blir en bok?
Be henne skriva "NN´s teckningar" eller liknande som framsida.

Perfekt present till mor och farföräldrar :)

Min mor köpte storpack med plastfickor och pärmar på min tid. Ganska kul att se hur man ändrade stilen på sina teckningar under åren som gick!

Be barnet välja ut 4-8 av teckningarna och sätt i en större ram.
Det kan man ju göra med flera ramar.
Sen kan man göra som tidigare sagt, sätt ihop till en bilderbok.

Jag gör också så att jag sparar i plastfickor i pärmar - plus att jag har en kartong för STORA verk, tex från fritids. Men oftast ritar de ju bara på vanliga A4-papper.

Sedan slänger jag saker ibland också ... *hrrm* ... framför allt när det är sådant som man inte vet vad det är - typ två streck och inget mer, eller när de bara färglagt en kopierad bild på fritids. Men det är supersvårt att slänga, så det blir inte SÅ ofta ... *s*

:banana:

Jag målade också som en tok när jag var liten. Min mamma har sparat en del och lagt i en låda som jag brukar titta på lite då och då nu 18 år senare. Jättekul är det så spara lite i alla fall för det är jättekul att titta på när man är äldre!

Sen har hon ramat in en del och hängt upp på en "tavel vägg" i köket.

Jag slänger faktiskt en del, men mest där det inte föreställer något särskilt.
När stortjejen gick på dagis hade hon dille på att måla rejäla färgkompositioner på staffliet. Jag fick hem högvis. Vi gjorde som så att vi tapetserade en hel vägg i hennes rum med dessa teckningar och det blev jättebra.

Jag skulle ha köpt en stor pärm, som ett fotoalbum men utan fickor och klistrat på teckningarna och sparat dem.

Det där måste ju vara en av baksidorna med att ha barn...alla pissfula alster man får motta :D ...

En del ungar har ju mer estetiskt och konstnärligt sinnelag och då kan det ju var ok...

Min mamma sparade några av mina alster (som i flera år tog plats i förrådet) men för MIN DEL hade hon lika gärna kunnat kasta dem så det fixade jag på egen hand...när jag flyttade hemifrån och det förväntades att jag skulle ta med mig "skiten".

Jag är allergisk mot sådant som ligger och tar plats utan att användas eller ägnas en tanke.

Jag har världens tommaste förråd och är såååå stolt över min totala förmåga att rensa och kasta skit!

Jag är så jäkla tråkig att jag har slängt det mesta. Inte framför ögonen på barnen, men lite diskret.

Häng upp en lång tvättlina i barnets rum och sätt fast teckningarna i tvättklämmor, två för varje tvättklämma så blir det en på varje sida

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 950
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 212
Senast: Jahaja
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar