Vad gör vi nu? XCVII (Del 97!)l

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och försöker förklara för mig själv att jag inte är dum om jag stannar hemma från jobbet imorgon...

Jag har varit tokförkyld sen i måndags eftermiddag. Idag har hela kroppen varit hur trött som helst, det känns som om jag är täppt i hela huvudet och allt går segt, halsen är dum också. Idag körde jag en lätt(!) runda på jobbet, men var helt slut efter det. Nu har jag suttit i soffan sen kl 16, med undantag för en kort rastning av hundarna och en kort tur till mataffären, så nu känner jag mig piggare än i eftermiddags. Började dock känna mig seg i kroppen av promenaden till affären...

Imorgon har jag en väldigt tung runda på jobbet. Den är krävande även när jag är helt frisk. Det bästa vore ju att stanna hemma imorgon, vila, se till att bli frisk över helgen och jobba som vanligt nästa vecka. Men så är det någon liten röst där i huvudet som säger att jag mest framstår som lat och gnällig om jag är hemma så fort det blir en jobbig runda (alla på jobbet vet att jag ogillar den där rundan, de har dock också sett hur dåligt jag mått den här veckan..).

BLÄH. Jag är inte så duktig på det där med att vara sjuk...

Sitter och försöker förklara för mig själv att jag inte är dum om jag stannar hemma från jobbet imorgon...

Jag har varit tokförkyld sen i måndags eftermiddag. Idag har hela kroppen varit hur trött som helst, det känns som om jag är täppt i hela huvudet och allt går segt, halsen är dum också. Idag körde jag en lätt(!) runda på jobbet, men var helt slut efter det. Nu har jag suttit i soffan sen kl 16, med undantag för en kort rastning av hundarna och en kort tur till mataffären, så nu känner jag mig piggare än i eftermiddags. Började dock känna mig seg i kroppen av promenaden till affären...

Imorgon har jag en väldigt tung runda på jobbet. Den är krävande även när jag är helt frisk. Det bästa vore ju att stanna hemma imorgon, vila, se till att bli frisk över helgen och jobba som vanligt nästa vecka. Men så är det någon liten röst där i huvudet som säger att jag mest framstår som lat och gnällig om jag är hemma så fort det blir en jobbig runda (alla på jobbet vet att jag ogillar den där rundan, de har dock också sett hur dåligt jag mått den här veckan..).

Känner att jag är fel person att råda dig. Åkte till jobb med migrän imorse och höll på att kräka på tåget.

Men tycker du ska stanna hemma imorgon.

Läser bloggar, kollar på Uppdrag granskning och har precis beställt en synundersökning. Är så glad över att två av mina mål för 2019 går bra; att jag ska börja ta hand om mig själv (gå till läkare vid behov, ta min medicin som jag ska osv) vilket även inkluderar synundersökning och inköp av nya glasögon. Den andra är att jag ska söka jobb jag inte tror att jag är kvalificerad för, så idag gjorde jag en andra ansökan som skulle innebära en sommar på Stockholms slott :heart Kanske dock ska tillägga att jag typ inte söker officer-tjänst när jag inte ens gått GMU, utan snarare att jag måste pressa mig själv att "sälja in" min kompetens snarare än att se för mycket till brister.

Tar igen mig lite framför tvspel, har varit en lång dag med lite sömn i matt, mycket att göra under dagen och en bebis som varit övertrött och inte kunnat komma till ro. Så nu är jag trött som tusan och har ont i ryggen

Det ÄR fullt rimligt att du stannar hemma i morgon. Jag tycker inte det låter vettigt att du ska ta ut dig när du fortfarande är sjuk.

Förlåt men det var ju skitkul :rofl: :rofl: :rofl:

Ja, kanske inte för honom... men för oss andra :D

Haha! Det är lite svårt att släppa. Funderar på att plåga honom med det här i en evighet. Typ skriva ut bilden och packa ner i väskan när han åker bort, lägga in i plånboken/kylen/etc.

Jag skickade bilden till min liberala bästa vän. Jag dubbelkollade ca 23 ggr att det var just till henne. :laugh:

Sambon var jättetrött ikväll. Ångestnivån kan ha bidragit ngt..:angel:

Haha! Det är lite svårt att släppa. Funderar på att plåga honom med det här i en evighet. Typ skriva ut bilden och packa ner i väskan när han åker bort, lägga in i plånboken/kylen/etc.

Jag skickade bilden till min liberala bästa vän. Jag dubbelkollade ca 23 ggr att det var just till henne. :laugh:

Sambon var jättetrött ikväll. Ångestnivån kan ha bidragit ngt..:angel:
Briljant! Låter utmärkt att lägga ned en påminnelse i väskan när han åker bort :D:rofl: Typ "från din lilla ros" :angel:

Jag ar inne pa mitt tredje (stora) glas vin ... och jag har not i ett oga och ser inte sa bra. Ska jag sticka vidare eller mala naglarna? Voilket gor minst skada? I morgon ska jag ovag itll klubben och behoi ver se hyfsagd ut ... sticka? Jsag har dock repat upp 4 (fyra) ganger nu ... och vill inte repa upp nera.

Nu har det gått en vecka sedan ansökningstiden på jobbet jag verkligen ville ha gick ut. Inte hört något :( Anade att jag inte skulle bli kallad, men känns ändå tråkigt.

Ligger hemma i sängen. Ringde till jobbet och sjukanmälde mig för ett tag sedan. Känns som om det var rätt ändå. När jag ringde var det dessutom en av favoritkollegorna som svarade. Han låter alltid så lugn och då kunde jag dels svära åt hur dumt allt känns och berätta hur dåligt jag mår idag. Han tyckte ju också att jag skulle vara hemma. Så tja... Choklad, te och dokumentärer på tv väntar idag.

I morse var sambon så glad över en fin bild med en ros han fått av en fd klasskompis. Åh, vad fint och mysigt! Den bilden skulle han skicka till familj, vänner och kunder. Sagt och gjort åkte den iväg till ett gäng. Sonen svarar "Var inte det lite väl osmakligt?".
Sambon förstår inget. Han tar upp bilden igen och kollar. Paniiiiik! Det är ett kvinnligt könsorgan med en rosstjälk så det ska se ut som en ros. Ganska märklig anatomi förvisso som gör det mer roslikt. But still!
Faaaasa! Han fick sån ångest att han höll på att rinna bort, fick ta av sig kläder och försöka författa ursäktsmeddelande till de han hunnit skicka till. Som tur var hann han bara skicka till ett fåtal.
Vilket kaos! Tur att sonen som inte är en blind gubbe såg vad det föreställde och sa ifrån!
Haha vad säljer ni egentligen 😂

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka