Har ni specialregler? 48h är väl det vanliga annars?Tack Mår redan mycket bättre, men får inte gå till jobbet för det. 72 timmar efter sista symtom är regeln. Lika bra det, dumt att smitta ner en hel skola liksom.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har ni specialregler? 48h är väl det vanliga annars?Tack Mår redan mycket bättre, men får inte gå till jobbet för det. 72 timmar efter sista symtom är regeln. Lika bra det, dumt att smitta ner en hel skola liksom.
Jag har någon form av slapphetsjobbundvikande dag idag. Borde både jobba och städa huset. Men har faktiskt unnat mig en rätt chill dag med lång promenad med vovvi i fina vädret och sen pratat i tel med kompisar. Har väl jobbat några h iaf. Men städa gör jag nog imorgon.
Sambon ringde just i halv panik över att han glömt att det är Valentines day imorgon och han är i Skåne och kommer hem mitt i natten imorgon. Meddelade att jag tror vår relation överlever det.
Har ni specialregler? 48h är väl det vanliga annars?
Ok. 48h för barn och 24h för vuxna enligt 1177.se. Men då är det säkert att ni har några specialregler.72 är vad kontaktpersonen sa så jag litar på det. Kanske är för att det är skola och dagis? Jag vet inte. Eller så sa hon fel, så kan det också vara. I vilket fall blir det inget mer jobbat den här veckan..
Ok. 48h för barn och 24h för vuxna enligt 1177.se. Men då är det säkert att ni har några specialregler.
Jag trodde knappt mina ögon när termometern visade 7 grader. Men en stund senare var den nere på 5 grader.Massa plusgrader ute
Men kaffe nu sen affären
Jag har för mig att jag läste någon forskning om att drottningen egentligen inte var så avgörande för en myrkoloni utan de föder mest bara fram nya myror, dvs de sprids inte efter en drottning dör. Utan det är ett samhälle så det kommer fram (tolkar jag det som?) en ny drottning som ska föda fram alla myror som behövs.
So kill them all
Min sk "chef" tyckte att jag skulle komma och jobba dagen efter sist när jag hade maginfluensan...72 är vad kontaktpersonen sa så jag litar på det. Kanske är för att det är skola och dagis? Jag vet inte. Eller så sa hon fel, så kan det också vara. I vilket fall blir det inget mer jobbat den här veckan..