Vaddå salamander? Du ser väl att det där är en livsfarlig människoätande unge till den på @Seabaz s bild?Det är ngt annat än salamandern jag hittade här i höstas. Visa bifogad fil 24872
(Låt den få tro det )
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vaddå salamander? Du ser väl att det där är en livsfarlig människoätande unge till den på @Seabaz s bild?Det är ngt annat än salamandern jag hittade här i höstas. Visa bifogad fil 24872
Jag har vunnit en tävling på Facebook för jag har vunnit en tävling på Facebook för jag har vunnit en tävling på Facebook
Vunnit en fika på stans Cafe, och inte vilken fika som helst utan en charkbricka! Fika jag kan äta med gott samvete!
Och jag slogs av en tanke. Vad var det som var opassande för för dessa två? Jag antar att det var opassande pga deras kön då det är det enda som skiljer dem åt, och då undrar jag om det var opassande för dem ... var det så passande för kvinnorna då? Jag misstänker starkt att det var "sexiga" sånger som ansågs opassande, och då kräks jag på att objektifiera kvinnor går bra medan man skulle aldrig utsätta männen för det[...] opassande sånger sorterades bort innan duon klev ut på den stora scenen.
Men jistanes jag har inte så mycket kunskap om hästar, varför får de inte i sig tillräckligt med mat pga mycket regn?8 dagars konstant hällregn gör sitt på våra 23 hästar också. Detta är två äldre herrar som var i gott hull och vig vigör för en vecka sedan även om.de spenderat mesta del under vindskyddet
Visa bifogad fil 24880
Avundas dig inte, vi har (förhoppningsvis) hittade den perfekta hoppsadeln till hästen. En sadel som givetvis var hyfsat dyr också, men så var den fabriksny.Måste ge mig ut i sadeljungeln men vart börjar jag?
Men jistanes jag har inte så mycket kunskap om hästar, varför får de inte i sig tillräckligt med mat pga mycket regn?
Jag vet inte ens i vilken ände jag ska börja i och med att hästen är ny för mig. Men första prio är en dressyrsadel, så får hoppsadel komma senare. Men kanske får åka förbi hästaffären och låna hem några olika sadlar. Vet inte ens om jag behöver en med normal eller vid bomvid. Men tänkte försöka komma igång och rida barbacka här i veckanAvundas dig inte, vi har (förhoppningsvis) hittade den perfekta hoppsadeln till hästen. En sadel som givetvis var hyfsat dyr också, men så var den fabriksny.
Vi kommer ju också behöva leta dressyrsadel, men än så länge kan vi låna.
Innan vi hitta hoppsadeln provade vi 20 sadlar hos en annan sadelförsäljare, kan säga så mycket att vi kommer INTE anlita just den sadelutprovaren igen