Vad gör vi nu? XCVII (Del 97!)l

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har vunnit en tävling på Facebook för jag har vunnit en tävling på Facebook för jag har vunnit en tävling på Facebook :D :D

Vunnit en fika på stans Cafe, och inte vilken fika som helst utan en charkbricka! Fika jag kan äta med gott samvete!

50734557_2502946296400690_5337296412096856064_n.jpg

Sitter och planerar våren. Funderar på att ta ut lite semester men frågan är när. Vill ju få ut så mycket som möjligt på så då semesterdagar som möjligt. Kanske 2-3 maj? Då blir det verkligen långweekend!

Ska iväg till VC. -17 ute, burr. Ska bli en tur till stallet sen men eftersom barnet ska med blir det nog inte så lång tur idag. Även om han har en varm åkpåse. Kinderna lär ju bli små isbitar.

Började jobba 1,5 h tidigare idag för att hinna lite innan barnen vaknade. Dom är hemma några dagar nu pga spysjukan. Får se vad mycket jobb jag får gjort men dom brukar vilja underhålla sig själva en hel del så det går nog bra :) Ska gå ut i kylan och förhoppnings döda lite baciller sen efter vi ätit lunch.

8 dagars konstant hällregn gör sitt på våra 23 hästar också. Detta är två äldre herrar som var i gott hull och vig vigör för en vecka sedan även om.de spenderat mesta del under vindskyddet :cry:

20190204_190525.webp

Läser lite på aftonbladet inför arbetsdagen och råkade komma in på den här artikeln: https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/MgymRM/kommer-de-tillata-dig-att-gora-det
Där jag läste detta
[...] opassande sånger sorterades bort innan duon klev ut på den stora scenen.
Och jag slogs av en tanke. Vad var det som var opassande för för dessa två? Jag antar att det var opassande pga deras kön då det är det enda som skiljer dem åt, och då undrar jag om det var opassande för dem ... var det så passande för kvinnorna då? :cautious: Jag misstänker starkt att det var "sexiga" sånger som ansågs opassande, och då kräks jag på att objektifiera kvinnor går bra medan man skulle aldrig utsätta männen för det :meh:

Måste ge mig ut i sadeljungeln :arghh: men vart börjar jag? :arghh:
Avundas dig inte, vi har (förhoppningsvis) hittade den perfekta hoppsadeln till hästen. En sadel som givetvis var hyfsat dyr också, men så var den fabriksny.
Vi kommer ju också behöva leta dressyrsadel, men än så länge kan vi låna.

Innan vi hitta hoppsadeln provade vi 20 sadlar hos en annan sadelförsäljare, kan säga så mycket att vi kommer INTE anlita just den sadelutprovaren igen :cool:

Men jistanes :( jag har inte så mycket kunskap om hästar, varför får de inte i sig tillräckligt med mat pga mycket regn?

För att de hellre står i vindskyddet än går ut och äter. Regnet gör dessutom att de står och spänner sig.
Vi pratar inte om lite sommarregn heller. Vi pratar om över 1.5 METER regn senste 7 dagarna och omkring 3000 människor blivit evakuerade från sina hem som är under vatten osv...

Avundas dig inte, vi har (förhoppningsvis) hittade den perfekta hoppsadeln till hästen. En sadel som givetvis var hyfsat dyr också, men så var den fabriksny.
Vi kommer ju också behöva leta dressyrsadel, men än så länge kan vi låna.

Innan vi hitta hoppsadeln provade vi 20 sadlar hos en annan sadelförsäljare, kan säga så mycket att vi kommer INTE anlita just den sadelutprovaren igen :cool:
Jag vet inte ens i vilken ände jag ska börja i och med att hästen är ny för mig. Men första prio är en dressyrsadel, så får hoppsadel komma senare. Men kanske får åka förbi hästaffären och låna hem några olika sadlar. Vet inte ens om jag behöver en med normal eller vid bomvid. Men tänkte försöka komma igång och rida barbacka här i veckan

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka