Tack för att ni tänkt på oss! Jag fortsatte i ett dagboksinlägg för att inte kapa tråden helt:
https://www.bukefalos.se/threads/min-son.1530185/
https://www.bukefalos.se/threads/min-son.1530185/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man hinner inte, det är svaret I alla fall inte vi.Det här med heltid och småbarn, dagarna går konstant i ett, hur hinner folk med allt?
Kort svar; det gör man inte..Det här med heltid och småbarn, dagarna går konstant i ett, hur hinner folk med allt?
Nej det är en omöjlig ekvation. Jag jobbar 95% och går konstant back på flexen under barnveckorna. När vi var två föräldrar som levde ihop jobbade vi båda typ 80-88% ett tag innan lillasyster föddes och sen igen efter att hon börjat på fsk, det var toppen. Nu kan jag inte gå ner mer i tid pga ekonomin så jag får ta igen min tid när barnen är hos sin pappa.Det här med heltid och småbarn, dagarna går konstant i ett, hur hinner folk med allt?
Det här med heltid och småbarn, dagarna går konstant i ett, hur hinner folk med allt?
Tillägg: de jag känner som klarar heltid har extremt kort resväg till jobb/skola/fritidsaktiviteter och ofta mycket hjälp av familj.
Vi jobbar hemma mycket, har 3 minuter till förskolan, barnen så små att de inte har några aktiviteter ännu.Det här med heltid och småbarn, dagarna går konstant i ett, hur hinner folk med allt?
Hemifrånjobb kan ju ersätta den korta resvägen till jobbet förstås Jag kan sitta hemma två dagar i veckan vanligtvis, det räddar lite av min vardag. Guld värt att kunna slänga in en tvätt eller röja köket på en hemmadag.Har noll och inget av det där tyvärr! Men däremot väldigt flexibla jobb, inga direkta arbetstider och generösa möjligheter att jobba hemifrån. Annars vore det HELT omöjligt.
Det fattar inte jag heller, jag jobbar 90 nu och kan inte förstå hur jag nånsin ska kunna jobba 100% . Min sambo jobbar heltid men har ett mer flexibelt jobb och kan jobba ikapp på kvällar. Det hade nog inte passat mig ändå dock.Det här med heltid och småbarn, dagarna går konstant i ett, hur hinner folk med allt?
Småbarnsåren var en sak. Idag är det aktiviteter i ett typ.Det här med heltid och småbarn, dagarna går konstant i ett, hur hinner folk med allt?