Vad gör vi? Del CXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker få äldre barnet att boka tid, men hon är så otroligt rädd för sprutor så än har det inte blivit något. Innan hon fick boka var hon så tvärsäker att hon skulle göra det, nu tvekar hon.
Kolla om hon kan få åka till vaccinationsmottagningen och vara där en stund om det kanske kan hjälpa, det har varit helt fantastisk personal alla gånger jag har varit där. Med sonen tog de sig mycket god tid, småpratade med honom och förklarade vad som hände och hur det skulle gå tillväga.
 
Åh inte konstigt att jag känt mig som en trött zombie :banghead: Fick tillbaka mina provsvar och ännu en gång har de sjunkit istället för att vända uppåt som de borde när vi höjde medicinen. Börjar snart få slut på idéer vad vi ska göra. Snark tur jag har läkarsamtal nästa vecka.
 
Kolla om hon kan få åka till vaccinationsmottagningen och vara där en stund om det kanske kan hjälpa, det har varit helt fantastisk personal alla gånger jag har varit där. Med sonen tog de sig mycket god tid, småpratade med honom och förklarade vad som hände och hur det skulle gå tillväga.
Jag tror hon kommer göra det så småningom. Planera in det när hon är ledig ett par dagar, hon är rädd för att lämna jobbet i sticket också om hon skulle bli dålig. Vi fortsätter peppa henne.
 
Äntligen helg :banana: Jag stack till och med 5 minuter tidigare, hade fått gjort allt för dagen och kändes inte som någon vits att sitta kvar för att det kanske kunde komma in nåt jag var tvungen att prioritera, även om det alltid finns jobb att göra. Hade liks inte hunnit klart med något på 5 minuter så.

Nu ska jag äta en glass, fundera på mat och spela lite mobilspel :)
 
Här är de jätte mycket lingon så får sätta fart de och plocka lite innan skogen blir totalt attackerad av folk 😅
Pass på. 😅 Lingonen var inte fullt mogna här, var endel vita/rosa fortfarande. Men blev lite sugen på att plocka lite framöver.

Såg en bil parkerad uppe på en skogsväg men tror att den var nog där för blåbären. Jag vände för att undvika folk och gick en annan stig. :angel:
 
1628257629676.png


Det blir paraplyer och simfenor 🤬 :arghh: fantastiskt hur de lyckats pricka in precis rätt dag.
 
Senast ändrad:
Det låter himla kul med en fair! Nåt att spana in i framtiden om möjligheten dyker upp :laugh:

Det AR kul med fair ... och gott. Jag lar fa ta tag i vikten ordentligt nar det ar over. Just nu lever jag pa friterade brod i olika former (funnel cake ar BAST ... da den strilas ner i het olja sa det blir riktigt fett och harligt ... och krispigt) curly fries ar ocksa en super hit ... en potatis = en frie. I gar hade jag ocksa tittat lange pa glass strutar doppade i choklad och sedan notter eller strossel. Det ar bara sa himla oturligt att jag inte gillar chocklad, men liksom glommer bort det nar det ser sa gott ut. Glassen var jatte god, i dag far jag ta en med en riktig nygjord strut sa blir det gott!

Kul! Har sett Dr. Pol på tv på fair i Michigan. 😁

Funkar det som vanligt med antal besökare och utställare? Med tanke på pandemin.

Vi har ju ovanligt lite smitta har i Oregon aven om den gar upp just nu. VI ser en del med ansikts mask, men de flesta har inte det utan det ar som livet fore covid - utom att manga haller avstanden battre, ingen kommer riktigt nara, och det ar ju en stor del av det.

Älskar att man är så bra vän med grannarna att de spontant säger "Hejdå, puss puss!" till en när de går ut ur hissen. Sedan såg han ut att undra vad fan han nyss sa :rofl:

Mina kompisar, han bank direktor och en riktig hojdare i SE-Banken (om jag inte missminner mig) flyttade mitt i terminen sa hon och barnen bodde kvar och han var i nya staden under veckorna. De levde, som alla med minderariga barn i olika stader, mer eller mindre i telefonen flera ganger om dagen. En dag ringde han hem och forklarade mycket allvarligt att de absolut maste sluta saga "Hej da ... puss, puss" for han hade just sagt det till en kund han just pratat om mang miljon belopp med.:rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 095
Senast: BernT
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 781
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 059
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 990
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp