Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är dom två lektionerna ”överstökade”. Min plan funkade. Klassen i sig fungerade inte speciellt mycket bättre men jag gjorde. Dock inte så inspirerande att gå in i en grupp känslomässigt avstängd när man ska försöka skapa ett lustfyllt lärande..

Har pratat med klasslärarna i de två berörda klasserna och sagt att jag kommer berätta för rektor att det inte funkar. Läraren i ena klassen är själv på väg in i väggen :(
 
Vi har en skadad duva som blev "attackerad" av en skata här på våran altan på jobbet nu, så sitter och funderar på vad vi ska göra med den. Den kan gå, men troligtvis inte flyga för den flyger inte iväg. Min kollega försökte mata den men den var inte så intresserad av det heller. Finns det någon organisation som tar hand om djur som typ duvor, eller anses dom oviktiga pga att det finns så många?
 
Har man så långa lektioner nu?!
Det är värdelöst!
Jag har 155 min lektioner tre gånger i veckan, två mattelektioner och en engelskalektion. Men jag går iofs i gymnasiet, dock förvandlas inte hjärnorna till att orka över 2 timmar matte i sträck bara för det. Alla elever och föräldrar tycker att det är skräp.
Matteläraren är en stjärna, så hon ger oss 10min rast efter halva tiden :love:
 
Vi har en skadad duva som blev "attackerad" av en skata här på våran altan på jobbet nu, så sitter och funderar på vad vi ska göra med den. Den kan gå, men troligtvis inte flyga för den flyger inte iväg. Min kollega försökte mata den men den var inte så intresserad av det heller. Finns det någon organisation som tar hand om djur som typ duvor, eller anses dom oviktiga pga att det finns så många?
Viltskadejouren?
 
Det är värdelöst!
Jag har 155 min lektioner tre gånger i veckan, två mattelektioner och en engelskalektion. Men jag går iofs i gymnasiet, dock förvandlas inte hjärnorna till att orka över 2 timmar matte i sträck bara för det. Alla elever och föräldrar tycker att det är skräp.
Matteläraren är en stjärna, så hon ger oss 10min rast efter halva tiden :love:
På universitetet hade jag två til fyra timmar matteföreläsning per dag. Vi läst matten på 100%.
 
Vi har en skadad duva som blev "attackerad" av en skata här på våran altan på jobbet nu, så sitter och funderar på vad vi ska göra med den. Den kan gå, men troligtvis inte flyga för den flyger inte iväg. Min kollega försökte mata den men den var inte så intresserad av det heller. Finns det någon organisation som tar hand om djur som typ duvor, eller anses dom oviktiga pga att det finns så många?
Den kanske är chockad?
 
Alltså ibland ska man ha tur...

Åkte iväg på promenad med hunden. Har brukshundsklubben på andra sidan vägen med bra skogsvägar att gå (mycket trevliga än att gå utmed e20)

Kom dit och det var massor med bilar. Hörde hundar överallt tänkte inte mer på det lastade ut och gick iväg. Kommer tillbaks och det är schäfrar överallt. Ser planen från där jag parkerat bilen och många fina ekipage.

Får möte med en gubbe som kommer med sin schäfer och ha har ett schå att få den att gå som han vill. Lte för ivrig/glad.
Denna gubbe är ganska ökänd för att vara otrevlig/nedlåtande om man har något annat än schäfer. Jag får på något mystisk vis min hund att gå fot ( när övade vi på det? :confused: ) hon ger schäfern en blick men går hur lugnt som helst vid min sida och sätter sig när jag kommer fram till bilen och väntar på att jag ska öppna och lyfta in henne.

Gubben glodde länge på mig och jag kände mig som värsta hundföraren :D Vanlgtvis brukar jag få kämpa för att hålla kontakten med min hund när vi får hundmöten. Inte så att hon rusar fram men hon är märkbart intresserad och stannar gärna upp för att titta. Vid bilen går hon gärna åt andra hållet istället för att vänta.

Funderar på om hunden har tagit illa upp när han frågade vad hon var för ras och vad det var för fel på hennes öron :rofl:

Nu när vi kom till kontoret stack hon dock snabbt iväg och snattade ett knäckebröd. Så mycket för den lydigheten :rofl:
 
Senast ändrad:
Standard lunch posen pågår. Vet inte varför det är så gött å fälla ryggstödet max å slänga upp fötterna över ratten. 😅🙈
image.webp
 
De har inte kommit på tanken att fråga hur du mår? Eller be dig att tänka på dig själv i första hand? Eller något liknande? :meh:
(Jag känner ett par chefsekreterare på mitt jobb som sliter häcken av sig med sina uppgifter (cheferna skulle väl dö annars :p) och jag försöker komma ihåg att be dem att ta hand om sig själva :heart)

Själv flinar jag ibland och drömmer om vad som sker den dag jag slutar... :devil::angel:
Säkert inte så mycket men jag är typ den enda med någorlunda propert språk i mailen :p
Ha.
Sket sig visst redan med en ledig förmiddag :devil::angel: Jag brukar rengöra alla kaffemaskiner på tisdagar och idag så kom visst ingen på tanken att göra det utan chefen fick säga till :devil::angel:
Ha!
 
Min chef är en raring förresten :love: mina mörka tankar tänker att chefen tror att jag gör mer än vad jag gör men jag får försöka lita på henne som säger att hon är nöjd med mig.
Och jag ska få göra mera av det som jag tycker är roligt :banana:
 
Är det bara jag som har problem med att jag inte får upp notiser längre? Jag måste klicka på notiser för att se nya.. :confused:

KL
Har iaf haft sista lektionen nu. Så intressant att mina "pedagogiska metoder" funkar klockrent i två av fyrorna men inte dom andra..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 102
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 788
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 256
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 878

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp