Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haft en känslomässigt skittuff dag. Fått hjälp att börja gå igenom pappas dödsbo delvis. Alla hans älskade fordon och verktyg. Fy fan vad jag saknar min pappa. Skulle göra vad som helst för att få träffa honom igen, den han var innan hjärntumörerna tog honom ifrån oss. 😢💔
 
Sitter på tåget hem från London efter en härlig och extremt avslappnande helg. Det är så härligt att umgås med vänner som den jag hälsade på nu, som jag känt i 17 år och delat en massa viktiga livshändelser med vilket innebär att vi känner varandra väldigt väl och kan vara både pratsamma och knäpptysta med varann utan att det blir konstigt. Igår eftermiddag satt jag uppkrupen och läste i soffan medan hon la pussel och jag tror inte att vi sa ett ord på säkert en timme. Våra liv har utvecklats på ganska olika håll de senaste 7-8 åren, men den trygga gamla vänskapen finns liksom kvar som en stadig grund att stå på ❤️

Ska snart hugga in på min middagssallad - jag lyxar till det med bestick den här gången :D

Bidrar med bonusbild på den härliga vårgröna skogen vi besökte igår, där klockhyacinterna bredde ut sig som en lila matta.
Hur löste du det där salladsproblemet??
 
Har tappat bilnyckeln :( Sambon cyklar hit med extranyckel nu. Fin födelsedagspresent till honom... Jag slutade för 45 minuter sedan och sitter nu ute på en sten och är allmänt hungrig och olycklig.
Åh vad drygt! Det var det en som gjorde på konferensen jag var på i onsdags - någonstans inne på den enorma arena som är Ascot Racecourse... Extranyckeln låg hemma i hans hus 2 timmars körning därifrån. Jag vet inte hur han löste det faktiskt, det sista jag hörde var att han skulle ringa en lokal verkstad och se om de kunde hjälpa på något vis. Tyckte väldigt synd om honom, det är liksom det sista man behöver när man tillbringat hela dagen på konferens och liksom bara vill hem!
 
Har läst lite i manuset. Är det okej att säga att man faktiskt tycker att det flyter på rätt bra :o ? Jag kan ibland bli lite förvånad över att det är jag som har skrivit det... :) Längtar tills jag håller boken i handen, men samtidigt har jag ingen brådska!
 
Tittar på SVTplay om Djurparkskriget, avsnitt 2. Intressant och sorgligt.

Spionen har träffat S och var som vanligt glad, det var S också. Husse berättade att S hade träffat en av deras bekanta som hade två huskysar och det fungerade inte alls bra med S och deras hundar, de var på honom rätt rejält så S hade fått säga ifrån och var undergiven, inte alls som när han och min spion leker. Här är det verkligen lek och bus och samma tankar och synsätt. Så han ville att de skulle träffas så fort som möjligt för att visa att spionen fortfarande är snäll och likasinnad :D

Jag har även sorterat lite i ett skåp, lagt saker i en korg, fyllt på lite burkar osv. Har en del plåtburkar, gillar sådana burkar till kakor men jag har ju ingenstans att förvara något i mitt lilla kök, där är verkligen otroligt lite förvaringsmöjligheter. Astrist.

När det blir varmare tänker jag att jag ska gå ut i mitt förråd och gå igenom vad jag har där och vad jag inte behöver. Sedan funderar jag på om jag kanske ska köpa skåp eller hylla och sätta där och förvara en del saker mer lättåtkomligt så det bara är att hämta och diska när jag behöver.

Många tankar på gång.... Får väl ligga och pyra i hjärnan så jag kan komma på lösningar.
 
Skulle gå upp till mitt rum för att hämta en sak men innan jag hann ta tre steg kom fyraåringen ut från sitt rum och ropade "*godisklubba du får INTE komma upp!". Så jag gick ner igen och väntade en stund innan jag gjorde ett nytt försök. Denna gången kom fyraåringen ut i trappan för att stoppa mig och han hade choklad i hela ansiktet.

Jag: "vad har du gjort?"
Fyraåringen: "inget!"
Jag: "har du ätit choklad?"
Fyraåringen: "nej! Jag lekte med spiderman på mitt rum!"
Jag: "fast du har ju choklad i hela ansiktet?"
Fyraåringen: "Nej! *fyraåringen har inte ätit choklad!"

Nähä, så konstigt då att lådan med kärleksmums som stod i trappan är borta och du har choklad i hela ansiktet 🤣 😂

(Enligt fyraåringen själv var det hankatten A som ätit upp dem 🐈‍⬛😅)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 362
Senast: Marita73
·
Tjatter Det är väl ganska vanligt att gå och nynna eller småsjunga för sig själv på någon melodi. Har ni någon go-to melodi? Olika i olika...
2
Svar
22
· Visningar
622
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
565
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp