Min hjärna är så vansinnigt kass just nu, hatar det.
Ångestig och ful av livskrisande.
Ska snart till jobbet, mina lektioner på morgonen inställda pga nationella prov så jobbar bara eftermiddag idag. (Haft planeringstid istället såklart, men den har jag haft hemma.)
I vanliga fall trivs jag otroligt bra på mitt jobb, men just nu är det verkligen motigt att gå dit. Det är en kaosig situation där min föräldralediga kollega inte ersatts med någon utan ansvaret har hamnat på mig att lösa det tillsammans med en resursperson á 12år (Nåja, typ). En lösning som jag sa tvärt nej till innan men som ändå nu blev. Så i princip förväntas jag undervisa två ämnen samtidigt och ha koll på bedömning och process för dubbelt så många elever på samma tid som jag annars har bara "min" lektion...
Jag har lyft frågan uppåt men bara fått svävande "vi jobbar på det" till svar - vilket innebär att jag måste ta ansvaret tillsvidare och jag känner ju att jag inte håller. Hjärna fuckar år, det blir mer stress, ångest, trötthet... migrän och skit... Bläääää.
Slut på rant.
Nu ska jag åka till sagda jobb, bita ihop och se glad, engagerad och trevlig ut innan jag får åka och hämta solskenet i mitt liv och åka hem tillsammans.