Jag tror ändå att problemet är att du inte hitta ett ett jobb som funkat. Har svårt att se hur precis allting kan vara tråkigt, du är inte ens 30 så det borde av naturliga skäl inte ha hunnits med att prova så många olika branscher? Å andra sidan vet jag inte hur avsides du bor, sånt kan ju väga in i utbudet.
Men din bisyssla kanske kan vara huvudinkomst och du slipper jobba mer än heltid? Om du ändå vill gå hemma så är det väl ingen dum ide att tjäna pengar på nåt en kan göra hemifrån? En har ju olika behov, för alla är det inte viktigt med det sociala sammanhang många jobb ger och då är det väl en perfekt lösning.
Skulle personligen ha jättesvårt för att vara beroende av nån annans försörjning såsom jag tänker att hemmafru är. Det ger väldigt lite eget handlingsutrymme, och att vara ofri är väl det värsta jag kan tänka mig. Självständighet såsom att tjäna pengar för ens uppehälle känns som en förutsättning för jämlikhet och självbestämmande.
Skulle jag inte jobba (vanligt) utan bara köra mitt eget betyder inte det att jag bara skulle gå hemma. Utan jag skulle dels fortfarande tjäna mina egna pengar och träffa folk
Jag bor i centrala Göteborg, har jobbat i 4 olika branscher och 2 av de har jag trivts bra i men lönen har sugigt vilket inte funkar när en bor i en stad där ett hus kostar typ 7-8+ miljoner (vi ska köp hus alltså).
Hade helst velat jobba typ natt eller skift och helst utan kollegor alt med kollegor som inte fikar 24/7