Vad gör ni när stallkompisar beter sig?

break_a_leg

Trådstartare
Alla reagerar ju inte på samma saker, men jag har under årens lopp träffat en vuxen person (40+) som gärna öppnar munnen till allt och alla. Hen pratar gärna om saker hen inte har en aning om och får gärna en raljerande ton och vill gärna göra sig rolig på andras bekostnad.

Personen ifråga går inte bara på vuxna utan även tonåringar som finns i stallet.

Vad skulle ni ha gjort?

Sv: Vad gör ni när stallkompisar beter sig?

Jag skulle ha sagt: Är du medveten om att du sårar folk när du säger så där? Jag tycker inte om att lyssna när du pratar så där om andra?

Alternativt: Hur mår du egentligen?

Eller skratta åt personen och låtsas som om du hört ett skämt eller klippa till med ett dräpande svar eller nonchalera personen i fråga!

Vi har en sån karl i stallet men han pratar inte illa om andra direkt utan om allt i hela världen, fabricerar egna sanningar och klagar i största allmänhet på saker han har hjälpt till med i stallet. Dessa saker har han dessutom gjort på eget bevåg. Jag ser till att kontra med sanningen till honom (som nej, man kan inte bli polisanmäld för att hästen är oförsäkrad och nej, nya stallägarna ska inte jämna stället med marken, helt egna påhitt!!) och en dag blev jag less på hans gnäll och sa rätt ut att om det är så mycket som är fel med stallet så kan han lika gärna flytta! Han sprider ingen trevlig stämning runt sig. Sedan dess har han iaf hållit tyst när jag är i närheten...

Eller skratta åt personen och låtsas som om du hört ett skämt eller klippa till med ett dräpande svar eller nonchalera personen i fråga!

Jag tror att de flesta i hens närhet har skrattat... Det är väl därför det fortgår i alla evighet.

Det finns en person på min arbetsplats som gör så. Hen går på folk och skäller om än det ena och än det andra, beter sig inte alltför sällan som om den han "ger sig på" är dum i huvudet och inte förstår något alls. Jag högg ifrån från dag ett, och numera är det inte ofta som hen "ger sig på" mig.

Jag tar inte att få skit kastad på mig, inte heller skit inlindad i en falskt skämtsam ton. Jag säger ifrån. Ger sig en vuxen människa på en tonåring, som inte själv säger något men uppenbart blir illa berörd, säger jag ifrån även där.

Alla reagerar ju inte på samma saker, men jag har under årens lopp träffat en vuxen person (40+) som gärna öppnar munnen till allt och alla. Hen pratar gärna om saker hen inte har en aning om och får gärna en raljerande ton och vill gärna göra sig rolig på andras bekostnad.

Personen ifråga går inte bara på vuxna utan även tonåringar som finns i stallet.

Vad skulle ni ha gjort?

Jag har en sån i stallet och jag kör med att jag inte förstår vad han säger så då måste han förklara och då inser han hur korkad han är.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
1 912
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 576
Senast: Badger
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 730
Senast: Liran
·
Samhälle Jag satt och läste lite i EPA-tråden, och fastnade då på @athena_arabians inlägg om att tonåringar alltid försöker förföra sina...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 656
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar