Vad gör ni md era 2åringar?

nice and happy

Trådstartare
Jag har en 2årig arab valack som jag är ute & går mycket med. Han är träns & sadel van, longerad, tömkörd, lös hoppad, har hängt på honom (har hängt även när han gått lite)
Detta är min första unghäst, så jag är rädd att missa nå. Är det nå jag missat som jag bör träna på?
Hur har ni tänkt göra med era hästar när dom blir 3 år, skall ni skicka iväg dom på inridning el göra det själva?
Jag har en syster som har jobbat i ett stall för ett par år sedan & hon var med & red in hästar. Hon vill hjälpa mig men jag vill nästan hellre skicka iväg honom. Vad tycker ni?

Sv: Vad gör ni md era 2åringar?

Det finns en tråd för de som har hästar som är födda 05 och även en tråd för de som har unga araber.:D

Sv: Vad gör ni md era 2åringar?

Jag har en 2årig arab valack som jag är ute & går mycket med. Han är träns & sadel van, longerad, tömkörd, lös hoppad, har hängt på honom (har hängt även när han gått lite)
Detta är min första unghäst, så jag är rädd att missa nå. Är det nå jag missat som jag bör träna på?
Hur har ni tänkt göra med era hästar när dom blir 3 år, skall ni skicka iväg dom på inridning el göra det själva?
Jag har en syster som har jobbat i ett stall för ett par år sedan & hon var med & red in hästar. Hon vill hjälpa mig men jag vill nästan hellre skicka iväg honom. Vad tycker ni?

Hej! Jag har oxå en arab på två år som är min första unghäst. Sj har vi börjat med träns och sadel dock har vi ej andvändt bett ännu och med sadel har vi bara haft i skritt än så länge. Vi har tränat mkt NH-ledarövningar och jag har hängt 2 gånger och suttit en gång på honom. Jag ska troligtvis börja skritta uppsutten till höst/vintern och skicka honom på inridning runt nyår.

Jag har en tråd med enbart araber 05 : or. välkommen till den!

Liknande trådar

Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
7 622
Senast: Mia_R
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
1 899
Senast: super
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 700
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 670
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama