Vad gör ni? Del 7!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sitter fortfarande i morgonrocken klockan 10 pa morgonen. Hundarna var ute pa en kiss/bajs (men det var knappt att Mandy kissade ens, nummer tva gors inte alls om man inte far en langre promenad eller blir kommenderad) runda pa morgonen och det ar dags att starta dagen ordentligt. I dag blir det en del jobb och telefonsamtal hemma och en langre promenad med hundarna forst pa motions banan (dar de gar losa) och sedan en langre koppel promenad i en allman park.

Har gar inte nagon och "trick och treat" for Halloween. De allra flesta har ett system for att visa om de ar med (en upplyst jack-o'-lantern utomhus eller lapp pa dorren) och det ar sallan numera att det blir nagot bus, men blir det ar det vanligen toapapper pa trad och buskar eller liknande och da vanligen hos sadana som inte har nagot emot det.
Fast ibland gar tonaringar over styr och T-Par (toapapper runt tomten) eller kastar egg pa larares tomter och bilar.

@hastflicka: Lite beskedligt bus med rimliga mängder toapapper är väl helt ok. Det är som sagt värre om de börjar kasta ägg odyl.

Precis. Agg och Tandkram torkar fast och forstor viss lack och farg ... vilket vi alla vet idag, sa det blir bara gjort riktigt "vindictive" och oftast till typ hogstadie/gymnasie larare, sa det ar ju ganska latt att rakna ut vilka som utfor det. :rage: Det ar dock inte vanligare an att det tas upp pa lokal nyheterna har (och i South Carolina och Florida) daremot tror jag att det inte ens namns i New York, Los Angeles, eller andra orter dar de har stora problem med ungdommar och brott.
Portland har nastan 2 1/2 million innevanare, sa det ar inte nagon by direkt, men det ar en typisk "medelklass" ort och darfor blir problemen lite mindre.

Om man googlar Portland och population kommer en helt annan siffra upp, da mats bara innerstan's befolkning. Ungefar som om man skulle mata Stockholm "mellan broarna" och utesluta alla forstader (Arsta, Lidingo, Solna, etc) som numera raknas in i staden. For att fa en jamforande befolknings rakning far man googla staden's namn och "metropolitan area". :cool:

Nu är det fest i stugan!
20151031_183129_5634fbf42a6b22478783a904.jpg

@Ninnurur @ASKAPLASKA och A

Precis. Agg och Tandkram torkar fast och forstor viss lack och farg ... vilket vi alla vet idag, sa det blir bara gjort riktigt "vindictive" och oftast till typ hogstadie/gymnasie larare, sa det ar ju ganska latt att rakna ut vilka som utfor det. :rage: Det ar dock inte vanligare an att det tas upp pa lokal nyheterna har (och i South Carolina och Florida) daremot tror jag att det inte ens namns i New York, Los Angeles, eller andra orter dar de har stora problem med ungdommar och brott.
Portland har nastan 2 1/2 million innevanare, sa det ar inte nagon by direkt, men det ar en typisk "medelklass" ort och darfor blir problemen lite mindre.

Om man googlar Portland och population kommer en helt annan siffra upp, da mats bara innerstan's befolkning. Ungefar som om man skulle mata Stockholm "mellan broarna" och utesluta alla forstader (Arsta, Lidingo, Solna, etc) som numera raknas in i staden. For att fa en jamforande befolknings rakning far man googla staden's namn och "metropolitan area". :cool:
Nu när du pratar Portland så inser jag att jag nog aldrig pratade klart med dig om Cali osv förut. :D

Min familj (föräldrar + bror med fru) bor i Camarillo och Ventura, om du har koll. mellan L.A. och Santa Barbara på 101an. Så det är dit jag åker varje jul/nyår och får lite sol. Mina föräldrar har hus i Alingsås där de spenderar somrarna, och nu är våra Alingsåsgrannar på besök i Cali och jag är sååå avis... Längtar som tusan, men det är ju bara två mån kvar så jag klarar mig nog. :)

Fördelen med att porten låses tidigt är att man slipper folk som springer å plingar på nu verkar det som. Var nyss nån och ryckte i porten, men ingen som låste upp den, så måste vart barn som är ute efter godis.

Tja, jag känner mig rätt stressad över att jag inte ska ha tillräckligt med mig till höstmarknaden :p Och jag åker på onsdag fm hem till kära mor, vilket innebär några timmar imorgon, mån och tis för att hinna med en del till. Har egentligen så mycket mer jag vill hinna göra men inser jag inte kommer hinna :down:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
578
Senast: Myzan87
·
Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
226
Senast: Mia_R
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
765
Senast: Angel
·
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 274
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar