Vad gör min granne?

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 94602
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 799
  • Visningar Visningar 75 570
Nu är det ju skitkonstigt. Inga fler har kommit.
Vad är det som är så viktigt med det här huset så det är värt att åka hit?:confused:
Nu är det dax att gå in och fråga om du får låna lite socker/kaffe/diskmedel/annat.

Jag tänker mig konversationen något likt detta:
- Hej, är "X" hemma?
-Hej, nej tyvärr, han/hon är ...... vi är bara här för att ...
- Ah, okej. Jag skulle bara fråga efter lite socker till kaffe.
bla bla blab bla bla.

Då får vi veta vem de, och var grannen håller hus. Lätt som en plätt!

Risken med detta är ju dock - tänk om de inte öppnar?!?! :o

Ja! Det ökända, okända innegänget som härjar på buke med alla sina hang arounds och wannabes. Fota, fota @Voff så vi äntligen får veta vilka det är! :banana::banana::banana:
Gjorde ett svepande med filmkameran men de är ju så jäkla hemliga av sig att de trycker ju bara inne i huset :cautious:

Men om någon känner igen sin röda bil kan de ju erkänna iaf.

Passerade förbi er på morgonen och tänkte på torsdagsklubben.... Kan hålla dig sällskap nästa gång de väntas dyka upp :D

Kan lätt knacka på och fråga " -Jag tänkte avverka lite träd runt er tomt och behöver hjälp med fastighetsgränsen. Men oj vad många ni var här som kan hjälpa till, har ni någon hemlig klubb eller?" :angel:

Passerade förbi er på morgonen och tänkte på torsdagsklubben.... Kan hålla dig sällskap nästa gång de väntas dyka upp :D

Kan lätt knacka på och fråga " -Jag tänkte avverka lite träd runt er tomt och behöver hjälp med fastighetsgränsen. Men oj vad många ni var här som kan hjälpa till, har ni någon hemlig klubb eller?" :angel:
Låter perfekt!

Fast det är lite konstigt på riktigt nu när de bara är två, och de kom i samma bil.
Hade det varit jobb eller mötesrelaterat hade man väl inte samåkt hit ut?

Jag är besviken. Mycket besviken. Har laddat i 2 veckor för att få en glimt av deltagarna.
Så kommer bara två!
Inte ens snögubben är här:(

Om 30 min måste jag åka och hämta sonen.
Vilken urtråkig spaning:meh:

Inte hunnit kika in och kanske lika bra det... vilket antiklimax!!

Ändock undrar jag ju över det där paret som ändå gick in... vad gör de två där inne... ensamma...?? Och var är de övriga???

Hade de någonting med sig in @Voff ?

Och eftersom det ekar tomt här i tråden så undrar man ju förstås vart de andra nyfikna bukefalisterna är?? På väg till huset? Bokat ny tid så att voff inte ska se att de är dom?
Så det är bara det paret som är i huset som missat att de ändrat tid...??

Voff håll utkik de kanske kommer ikväll istället? :O

Inte hunnit kika in och kanske lika bra det... vilket antiklimax!!

Ändock undrar jag ju över det där paret som ändå gick in... vad gör de två där inne... ensamma...?? Och var är de övriga???

Hade de någonting med sig in @Voff ?

Nej de gick in tomhänta. Så det tyder ju inte heller på jobb el "möte". Då behövs oftast en dator, surfplatta eller iaf några papper:confused:

Men för juffs behövs inte mycket. Men då kan de väl juffsa hemma?

Nej de gick in tomhänta. Så det tyder ju inte heller på jobb el "möte". Då behövs oftast en dator, surfplatta eller iaf några papper:confused:

Men för juffs behövs inte mycket. Men då kan de väl juffsa hemma?

Det är isf så att det finns ett lekrum i huset med div saker de kan använda sig av? ;)

MEN håll koll på att att båda kommer ut ur huset sen bara.... tror fortfarande på offerspåret :nailbiting:

Tom sonen sa i morse "I dag är det torsdag. Då kommer de där hos xxxx"
Det brukar ju stå ett gäng bilar här på gårdsplanen när vi kommer från skolan. Så besviken han kommer bli när det bara är en.

Dags att åka. Återkommer vid 15.00.

Och eftersom det ekar tomt här i tråden så undrar man ju förstås vart de andra nyfikna bukefalisterna är?? På väg till huset? Bokat ny tid så att voff inte ska se att de är dom?
Så det är bara det paret som är i huset som missat att de ändrat tid...??

Voff håll utkik de kanske kommer ikväll istället? :O
Dom andra bukefalisterna har koll på när @Voff ska åka och hämta sonen, och smyger dit under tiden....

Så är det självklart... dags att börja kartlägga bukefalister som inte skrivit i tråden sen 12 typ? ;)
Haha, bäst att skriva då! Är också inne på samma spår som dig Voltis. Håll koll så att båda kommer ut eller ve o fasa att det finns någon där inne...Är där källare i huset :nailbiting:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 944
Senast: nickan1
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 187
Senast: Luff
·
Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 490
Senast: Korven
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i... 2
Svar
33
· Visningar
10 399
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tovig katt
  • Bråkande hundar