Vad gör man?

Myzan87

Trådstartare
Köpt hem lite hö till ponnyn som hon vägrar äta. Hon äter lite av det så jag bollade med två teorier; 1. att hon inte var hungrig 2. att hon inte tyckte om höet.

Så lite för skojsskull köpte jag en bal av stallägarna som hon älskade. Började äta direkt så hon måste tycka bättre om det..

Mitt hö luktar inte konstigt eller har någon konstig färg. Det är bara lite brunare (men ändå grönt) och förmodligen senare skördat än balen jag köpte.

Men mitt dilema är att jag har 'tingat' 120 balar hö (har redan fått hem 15st som har gått åt). Tänkte skicka höet på analys för att få reda på hygienen + värden. Men hon äter ungefär hälften av höet jag lagt in. Så egentligen får jag väl se om hon har lämnat lika mycket imorgon...

Sv: Vad gör man?

Vänta och se hur hon äter det de andra dagarna. Kanske bara något tillfälligt? Annars kanske någon annan kan köpa höet i stället för dig? Som du känner, eller han du ska köpa av kanske hade fler spekulanter på höet? I regel ska ju hö vara grönt, dofta gott och inte damma. Men du har gjort helt rätt som har skickat det på analys. Hade gjort samma sak i ditt ställe...

Liknande trådar

R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 158
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 381
Senast: Shixle
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 893
Senast: Lhas
·
Hästvård Min ena c-ponny av oklar anledning äter eller dricker något. Igår byta vi stall, då åt hon, drack inte super mycket men eftersom hon...
Svar
6
· Visningar
992
Senast: lillamy73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • GHS - dagens dressyr.