Vad gör man...

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare fejko
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 028

fejko

Trådstartare
med en ost som smakar NADA?
Finns det något djur som gillar ost? Kan man ha det i matlagning? Man brukar väl vilja ha stark ost i matlagning?

Jag funderar lite på att riva den och ha den i en paj. Ost som man river uppepå ska smaka något tycker jag typ Parmesan :d
Håller helt och hållet med! Ska den vara som skal/topping ska den smaka, men om den bara ska "hålla ihop" något funkar smaklöst.... men då måste den vara lagom lång istället, som mozzarella typ. :D

Jag funderar lite på att riva den och ha den i en paj. Ost som man river uppepå ska smaka något tycker jag typ Parmesan :d

Jag blandar gärna olika typer av ost när jag gratinerar. Blandade t.ex. halvkul hårdost och mer smakrik fetaost över en gratäng häromveckan. Man får lite olika konsistenser och det blir lite billigare än att täcka hela formen med den dyrare/smakrikare osten.

American, Gruyere, eller Provolone ar de ostar jag anvander som "smalt ostar". Som @Sel sager, det ar klistret och "goigheten" pa mackor i ugn, pizza och liknande. Sedan behover man ocksa smakrika grejor for osten ar bara dar for att vara kramig och halla fast grejorna. :)
VIsst ja, Mozarella ocksa.

Liknande trådar

Mat Jag har under många, många år haft problem med magen och prövat den ena dieten efter den andra. Nu verkar det som att det äntligen är... 2
Svar
35
· Visningar
2 136
Senast: Keb71
·
Mat Jag har några gamla ugnsformar (antar jag att det är) i emaljerad gjutjärn från Husqvarna. Kan man använda sådana till matlagning, eller...
Svar
17
· Visningar
534
Senast: Dentaku
·
Mat Jag är nu i en relation där mitt ointresse för mat och matlagning börjar bli ett problem. Det är inte nytt för mig att vara i denna... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 382
Senast: Freazer
·
Mat Någon som har tips på en enkel men smakrik hummersås? Något i stil med den som finns i Abbas fiskbullar fast något mer fancy :o Jag...
Svar
4
· Visningar
197

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka