Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De flesta djur gillar ost. Jag tycker annars smaklös ost kan fungera som "bindande" på typ en varm macka eller panini med annan smakrik fyllning, förutsatt att den smälter på ett trevligt vis.med en ost som smakar NADA?
Finns det något djur som gillar ost? Kan man ha det i matlagning? Man brukar väl vilja ha stark ost i matlagning?
Jag funderar lite på att riva den och ha den i en paj. Ost som man river uppepå ska smaka något tycker jag typ ParmesanDe flesta djur gillar ost. Jag tycker annars smaklös ost kan fungera som "bindande" på typ en varm macka eller panini med annan smakrik fyllning, förutsatt att den mälter på ett trevligt vis.
Håller helt och hållet med! Ska den vara som skal/topping ska den smaka, men om den bara ska "hålla ihop" något funkar smaklöst.... men då måste den vara lagom lång istället, som mozzarella typ.Jag funderar lite på att riva den och ha den i en paj. Ost som man river uppepå ska smaka något tycker jag typ Parmesan
Lång?Håller helt och hållet med! Ska den vara som skal/topping ska den smaka, men om den bara ska "hålla ihop" något funkar smaklöst.... men då måste den vara lagom lång istället, som mozzarella typ.
Jag funderar lite på att riva den och ha den i en paj. Ost som man river uppepå ska smaka något tycker jag typ Parmesan
Ja, vad säger man? "Stringy". Trådig?Lång?
Jag funderar lite på att riva den och ha den i en paj. Ost som man river uppepå ska smaka något tycker jag typ Parmesan
Men då förstör man ju den goda Parmesanen med den totalt smaklösa Wästgöta Klosterosten!Att ha hälften/hälften smaklös ost och parmesan borde väl funka på en paj?
Riv den smaklösa osten och frys in. Sen kan du ha den för att dryga ut starkare ost i matlagning är mitt tips
Om man river den så blir den ju trådigJa, vad säger man? "Stringy". Trådig?
Men parmesan har ju värdelösa smältegenskaper, den släpper ju bara fett och blir inte krämig, så för att få både smak och krämighet kan man blanda med en mindre lagrad ost för konsistensens skull. Wästgöta kloster har ju också usel smältegenskap.Men då förstör man ju den goda Parmesanen med den totalt smaklösa Wästgöta Klosterosten!
Men då förstör man ju den goda Parmesanen med den totalt smaklösa Wästgöta Klosterosten!