Vad gör man?

Korven

Trådstartare
I min BR-förening står det i ordningsföreskrifterna att hundar ska hållas kopplade i området och man får inte rasta dem där heller.
Idag kommer det en person släntrande med en lös hund en bit ifrån henne och hunden går längre och längre ifrån och tycker att jag är nog en trevlig prick. Jag säger då att hon ska ha hunden kopplad, (ser inget koppel alls) när hon inte har koll på den. Men det är ju bara andra gången vi tränar på det att gå nära, tjohej du. Hon börjat tjafsa om att det och jag går hemåt och hunden följer snällt med mig , nära och in i porten.:) Där fick hon hämta hunden, så mycket koll hade hon på hunden :banghead:. Träna sånt tycker jag att man gör nån annanstans.
Nu är jag inte hundrädd alls men det är ju inte alla människor som är det.
Skulle jag bara ha gått och struntat i det?

Sv: Vad gör man?

jag skulle inte brytt mig ifall hunden inte gjorde mig nåt
min hund år alltid lös o kan gå långt framför mig , får vi möten kommer han o går fot , men han är ju 9 år och kan ju det där ...det finns ju folk som tittar styggt men jag har 100 koll på min hund.

jag skulle inte brytt mig ifall hunden inte gjorde mig nåt
min hund år alltid lös o kan gå långt framför mig , får vi möten kommer han o går fot , men han är ju 9 år och kan ju det där ...det finns ju folk som tittar styggt men jag har 100 koll på min hund.

Det är ju precis inte det som hände här hemma

Jag tycker gott att det var bra att du sa till.
Vid mina föräldrars brf så står det skyltar att hundar ska hållas kopplade och inte rastas på området. Så det kan även personer som inte bor där se om de passerar igenom.

Självklart hon gick in i tvättstugan såvida hon inte hjälpte nån annan med det. I så fall kunde ju den boende upplysa om det.

Och vart var hunden medans hon var i tvättstugan? Ute ensam...lös eller med in i tvättstugan (kul för allergikerna :()

Och vart var hunden medans hon var i tvättstugan? Ute ensam...lös eller med in i tvättstugan (kul för allergikerna :()

Bra fråga , jag gick in till mig och hon hämtade hunden i min trapp:D.
Hon stod och lockade på hunden men den gick med mig så glatt. Noll koll med andra ord. Hunden verkade snäll men det är ju inte det som räknas.

Hos min mamma är det så att man ska ha hundar kopplade och de ska inte rastas inom bostadsområdet. Jag går ut utan koppel ändå men han får gå nära mig tills vi kommit ut ur området (100 m) så han kan gå och rasta sig själv.

Jag hade sagt till om jag ser att personen inte hade koll eller pli på hunden, som hon i ditt fall.

Liknande trådar

Övr. Hund Vad tycker ni om hundägare som låter sina (väldresserade) hundar gå lösa? Jag har lagt ner väldigt mycket jobb på att träna min hund...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
20 924
Senast: hollypolly
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 978
Senast: Sesca
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 007
Senast: Liran
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Gamla trotjänare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat