Vad gör man om ens hund sväljer en bomullstuss??

BulletForMyValentine

Trådstartare
Kom precis från stallet och jag tror min hund svalde en bomullstuss jag hade till hästen. En var iaf borta och hon såg väldigt nöjd ut:meh:
Den va i storlek som en 5krona ungefär, blöt med vatten och annat äckligt klet.
Vad gör jag? Vänta på att den kommer ut?:p

Sv: Vad gör man om ens hund sväljer en bomullstuss??

Jag hade inte varit orolig iaf. Bomull är ju inte farligt och kommer ut den naturliga vägen.

Yes ... vantar tills den kommer ut.:meh: Min lilla ater allt. Verkligen allt. Hennes favorit ar dock papper, bommul, tyg och stoppningen i mjukis leksaker ... tatt foljt av metall, plast och annat hon kan hitta att svalja ner.:cautious: Numera vantar jag och haller tummarna nar jag ser henne svalja nagot. So far har det kommit ut igen, ibland med vissa problem sa jag far vara behjalplig och dra:yuck:

Så lite bomull är nog ingen fara men man ska ha i bakhuvudet att om de äter för mycket så kan det orsaka förstoppning och i värsta fall totalstopp.

Om inte hunden är väldigt liten, chihuahua-storlek, så hade jag inte alls oroat mig. Bara vanlig koll på att hunden mår som den ska.

Tack för svaren!
Hon väger 6 kg. Hon ville inte ha sin kvälls,at men får se om den slinker ner under natten.

Lulski: Äter för mkt bomull eller mat? Hon har precis fått igång magen sen en lättare förstoppning i helgen. Är därför extra orolig nu.:(

Bomull.

Det är säkert ingen fara men det är ju alltid bra att ha koll på att det som slinker ner också kommer ut :)

Det brukar i alla fall ta minst 24 timmar innan det kommer ut (om nu inte kroppen snabbar upp det hela med diarré). Min är expert på att äta konstiga saker så jag har vanan inne :meh:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 851
Senast: Lhas
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 485
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 134
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar