Ta en paus fran hastarna!!
Jag kande precis samma sak nar jag var 16 ar. Jag red pa ridskola och kom ingen vart. Gjorde samma saker om och om och om igen. Hade aven skothast som jag red och aven tavlade en del, men det kandes inte sa kul efter ett tag. Det lockade inte att aka till stallet.
Jag tog en paus.
Visst kollade jag pa hoppning om det var pa TV, visst akte jag till Goteborg Horse Show och visst onskade jag att jag hade egen hast. Men egentligen sa fanns inte det riktiga suget dar.
Nar jag var runt 18-19 ar sa kom det riktiga suget tillbaka. Da hade jag liksom fatt nog av att vara hastlos. Jag foljde med en kompis som hade egen hast och red lite dar. Det var ju som att cykla!!
Man glommer ingenting, har bara lite samre balans. Efter 2-3 ganger var jag mejsjalv pa hastryggen igen.
Borjade da pa ridskolan igen...men det var inte alls samma. Jag kande att jag inte larde mej nagonting. Sa jag tog tag i skaken och akte till Irland som hastskotare....och resten ar historia.
Nu skulle jag inte klara av att leva utan hastarna, och utan att fa tavla. Men nu har jag ju 16 egna hastar, plus 1 fol, hemma ocksa.
Det ar inte alls sa att jag vaknar varje morgon och ser fram emot att mocka och fodra och rida en massa hastar...men nar tavlingarna borjar pa varen gloder jag lite extra...och nar ravjakten borjar pa hosten, ja, da ar jag en helt annan manniska!!
Det viktiga ar att hitta gladjen och den harliga kanslan som bara ett galopp-race i skogen, eller att hoppa ett jattehogt hinder ger. Det viktiga ar att kanna att du far nagonting ut av det och att du ser fram emot att utvecklas och klara av dina mal. Det viktiga ar att du mar bra nar du aker hem fran stallet.
Har du inte den gladjen, tycker jag att du ska ta en paus. Jag tog en paus men kom igen med massor av sprang!!
Hastarna aker ingenstans, de kommer att vara dar nar du valjer att borja med dem igen.