Vad gör man när man blir attackerad av en hund?

Sv: Vad gör man när man blir attackerad av en hund?

Det är iofs ingen som antytt att det skulle vara "kamphundshundar" det handlar om...
 
Sv: Vad gör man när man blir attackerad av en hund?

kl


Men erfarenhet av en extremt vaktig och beskyddande hund, så skulle jag ge tipset att vara lugn oavsett vad och försöka distrahera den med något annat, när min rymde och sprang fram till en person, så drog personen fram sina nycklar och skramlade med. Väldigt smart må jag säga! Min hund blev då väldigt intresserad av det istället även fast hon var väldigt inne på att vakta på hennes revir. Nu vet jag att hon aldrig skulle göra något men kämpar med att få henne mindre vaktig självklart och låter henne aldrig gå lös.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 689
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 356
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 188
Senast: Sel
·
Övr. Hund Hejsan, jag har en liten valp som är av staffe amstaff mix som är helt underbar. Självsäker, trygg, utforskande, lyhörd och lättlärd...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 104
Senast: snorp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp