Vad gör man med manen?

Bismark

Trådstartare
Jag & min lilla grå ska tävla vår första uppsuttna tävling på söndag.

Startar W&T WH, WR, WP och trail.
Har planen, utrustning och allting annat färdig men idag slog det mig, vad tusan ska jag göra med hennes man?

Har varit flätad på bilden, är nästan helt rak egentligen och inte alls sådär frizzig som här. Hon har superkvalitet med fina silkiga hår. Den är väldigt lång, just nu 82 cm på längsta stället.

Klippa av den är som ni kanske förstår inte ett alternativ :angel:

Men vad gör man för snygg tävlingsfrisyr?

Sv: Vad gör man med manen?

Inbakad fläta? Det tycker ju jag är otroligt snyggt men man måste kunna göra det helt rätt för att det ska bli snyggt OCH hålla! Bara fläta första 3-5 centimetrarna eller bara sätta gummiband överst som håller manen lite "på plats" så att säga? Här är en tråd med lite flättips http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1135199

På den tiden jag tävlade araber gjorde jag alltid så här: flätade men bara ca 4-5cm och satte sedan en gummisnodd och resten av längden fick hänga fritt. Såg väldigt prydligt ut.

*kl*

Tack för svaren!

Orkade inte ta tag i frisyr ikväll då tålamodet hos fröken häst var slut efter tvätten:p

Men det blir nog fiskbensfläta eller så som shootingstar sa, återkommer med bild om det blir något bra:laugh:

Skulle väldigt gärna kunna göra en snygg inbakad fläta, sån som ligger intill mankammen. Tips på vart man kan hitta en bra beskrivning så man får den att hålla?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka