Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Det är en BR men vi äger den inte så vi vill inte lägga ner pengar på att kakla om däremot får vi göra vad vi vill så länge vi inte sänker värdet
Det är relativt nyrenoverat med golvvärme. Rosa golv och rosa bord(rand) på väggen. Jag avskyr rosa
Golvet gömmer du så gott det går med badrumsmattor medan den rosa-bården gömmer du bakom kontakfilm/dekorationsplast som du köpt i byggvaruhuset eller i färghandeln.
Badrummet är knepigt utformat så det är svårt att dölja så mycket av golvet med mattor. Det är duschkabin så duschdrapperi hjälper inte.
Problemet är ju att jag helt skulle vilja ha nån turkosblå eller nån annan stark färg därinne och det blir väldigt my little ponny alternativt skär sig med rosa.
Vad kan man ha ihop med rosa golv?
Försök hitta prylar i färger som funkar med rosa; svart, flera gråa nyanser, brunt i olika styrkor osv - dvs rätt neutralt men som inte skär sig. T o m vissa vinröda kan vara häftiga utan att hamna i "my little pony"-facket. Handdukar, en matta mitt på golvet osv gör stor skillnad.
Sen inredningsdetaljer i övrigt; tvålar, ljuslyktor osv beroende på utrymme osv. Har du plats för en hylla så täcker du lite mera vägg samtidigt som du får ett bättre blickfång. T ex Ikea (kolla "lerberg") har ju sånna där "stegar" som inte tar alltför mycket plats.
¨
Och nämnda dekorplast så klart! Det finns ju mera än till bårder - det går ju att köpa större motiv också. Tänk på att de nog inte bör sitta i duschen. Googla lite så ser du möjligheterna
Trätrall funkar bra. Bara att spola hela golvet med hård stråle då och då.
TS, jag skulle akta mig för svart eller grått, det får bara det ROSA att framträda ännu mera.
Jag skulle hellre välja en Vinröd färg. Mycket Vinrött, då försvinner det rosa.
Juridik & Ekonomi
Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;)
Jag är i 30-års ålder och lever...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.