Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Görs det fiskbensparkett fortfarande? Haha, det lät konstigt, men det verkar ju bara finnas i äldre hus...
Ca 600kr/m2 kostar det att få golvet slipat och lackat/oljat av ett proffs inom området.det är inte speciellt dyrt att ta in hantverkare för att slipa och lacka om det vi kollade upp det förra året och med rotavdrag tror jag inte det skull gå på mer än runt 3000kr slipat lackat o klart för runt 30-35m2. däremot fick man inte vistas på golvet på jag vet inte hur lång tid..
tycker du inte om just mönstret går det lägga en färgad lack så dämpar det mönstret en del...
jag blir väl sågad nu när jag säger att vi lagt över alla våra råspontgolv med laminat!
bra pris, tror snittet är ca 350kr+moms i norra stockholm för en duktig hantverkare med god renome, men det varierar nog i stort, kanske värt att göra en spinnofftråd med just hantverkarpriser....offerten vi fick var från etablerad golvläggare sen 25år tillbaka.
med rotavdrag. och det var inte väldigt mkt dyrare än att köpa ett laminat i vettig kvalité.
att det sen finns stora prisvariationer över landet gör det inom alla områden. här ger vi ex inte mer än 285kr+moms för hantverare och sen rotavdrag på det.
vi gjorde nytt badrum för 1 år sedan, vi köpte ett medelkakel alltså inte någon billig skit men inte det dyraste, badrummet är ca 28m2