Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min fetstil.Det näst bästa måste vara att lägga ett nytt golv ovanpå - och lämna originalgolvet kvar så att någon annan kan få ha glädje av det i framtiden.
I mitt blivande hus finns parkettgolv från....långt tillbaka i tiden. Det är slitet och nött, har mörknat såklart och det är lagt i nåt slags zickzack-mönster som jag tycker är otroligt rörigt.
Är det svårt att ta bort ett sånt golv??? Skulle tro att det är -40 eller -50-tal.
Fiskbensparkett? Supersnyggt och exklusivt, hade gärna velat ha det själv!
Du kan också överväga att olja istället för lacka när det väl är slipat. Jag tycker själv att det ger en mer levande yta, ett mer levande trägolv. Tagit bort det hade jag absolut inte gjort. Troligen valt tapet/väggfärg utifrån att det är ett mörkt rum, snarare än riva upp golvet. Antingen ljusar man upp, eller så tar man tillvara murret och väljer t ex engelskt rött på väggarna.
Men smaken är ju delad, så det är bara ett förslag.
Om jag fortfarande tycker mönstret är för rörigt efter det så åker det på laminat men det får bli en sista utväg då.