K
Korpilompolo
Begriper egentligen ingenting om katter men undrar hur de fungerar.. Jag har nu suttit och lyssnat på en förrymd kattherre utanför mitt fönster som troligtvis letar damer. Till saken hör att här uppe på kullen finns 9 katter (diverse grannar som äger dessa, alltså inte mina djur.. då jag inget kan om katt).. varav en är hona och dessutom steriliserad. Resten är somsagt hanar och de är kastrearade. Känner inte den marsande hanen att det inte finns "nått att hämta" här? Trodde att honan inte utsöndrade dofter eftersom att hon är steriliserad. Det börjar bli ett problem eftersom att kattkillen håller mig vaken på dagarna. (jobbar natt) Hur länge orkar de hålla på? Bör han inte söka sig till andra breddgrader och leta efter "riktiga" tjejer? Han har varit här i några dagar och jag har aldrig sett honom förut, vet inte hur långt han är hemifrån. Inget halsband vad jag kan se, verkar lite småskygg. Dock mycket rund och fin så någon måste ju äga djuret.. Min brist på sömn och mitt dåliga hummör gör snart att jag tar fram bössan
.. Nej, sjämt å sido.. Finns det nått sätt att få bort honom härifrån eller ska man stå ut tills han drar?