Vad gör jag?

G

glimmie

Hunden hittade ett litet marsvin när vi var ute och gick, stackarn är jätte rädd.
Jag vet INGENTING om marsvin, men jag har kontaktat polis (som inte kunde göra nåt) och satt upp lite lappar.
Tog en kattbur och fyllde med strö, hö samt köpte gnagarblandning, har ett svagt minne om att marsvin måste ha C-vitamin så jag gav den en äppelklyfta också.
Vad mer kan jag göra? Känner mig helt hjälplös här, stackars sitter i ett hörn av buren och bara skakar :cry:

Sv: Vad gör jag?

Tänker du behålla det lilla pyret eller vill du ha iväg honnom/henne?

Till att börja med så har du gjort helt rätt.
Mat, vatten och värme är AO.
Låt den vara ifred så att den vågar äta.

Jag kan inget om marsvin så jag är tyvärr inte rätt person att ha den. Vet att dom behöver kompisar också + att sambon är allergisk...tyvärr *suck*
Den får vara ifred nu ett tag, såg att den hade väldigt långa klor men det får jag ta tag i sen.

Var bor du?
Är vi nå´nstans i närheten av varandra så finns det plats för ett litet svin till här hos oss.

tyvärr så klarade han sig inte, han levde hela natten men på morgonen så hördes det bara ett skrovlande ljud från lungorna och sen slutade han andas :cry:
Jätte jobbigt var det, men han fick vara inne i ett ombonat hem den sista natten i livet iallafall.

Ååh näe vad tråkigt!

Men du gjorde det bästa du kunde...

*kramar om*

Så jättetråkigt att marsvinet dog, men en stor eloge till dig som gjorde vad du kunde för att stackarn skulle klara sig! :bow:

Det har du inte berättat för mig!!!!!Men du har väll inte haft tid!

Liknande trådar

F
Övr. Djur Hej! Jag har ett litet marsvin som är snart två år gammal. Hon bor ihop med en kaninhona och har gjort så i hela sitt liv. Jag "tog...
Svar
10
· Visningar
1 907
Senast: Flash
·
R
Övr. Djur Jag hatar egentligen gnagare. Saken var bara den att min vän Jenny fyllde 20 i oktober och önskade sig en kanin. Jag kunde inte stå...
Svar
3
· Visningar
1 170
Senast: rulana_korsbar
·
Övr. Hund Denna texten berör mig så otroligt mkt och jag gråter varje gång jag läser den:cry: :cry: :cry: När jag var valp, underhöll jag dig me...
Svar
12
· Visningar
1 241
Senast: Ämelie
·
Övr. Hund När jag var valp, unerhöll jag dig med mina egenheter och fick dig att skratta. Du kallade mig ditt barn, och trots antalet skor jag...
Svar
14
· Visningar
4 192
Senast: Only_Me
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama