Vad gör era hundar på fritiden? (bildbomb!)

kvandi

Trådstartare
Vad gör era hundar på fritiden? Visa bilder på hur ni aktivt fördriver en ledig dag ihop!
:bump:

Här är våran torsdag, som började med att sova till 11.30 för matte har jobbat natt...

Först serverades bus på låda! Vad kan finnas inuti tro? Smilla vet...
hundbus1.jpg

....MAAAAAT!!!
hundbus2.jpg

Lillasyrran Bella tar det lite mer vackert och välplanerat
hundbus4.jpg

Och måste såklart kolla så inte Smillis missat nåt i farten...
hundbus3.jpg

Middagspromenadtillsammans med katterna Assa och svartemiss(utanför bild).
promenad.jpg

Senast ändrad:
Sv: Vad gör era hundar på fritiden? (bildbomb!)

Fortsättning...

En matte "dagen efter nattjobb" är ju sååå tråkig, så då får man roa sig utan hennes hjälp...

Lite jabbande i soffan
jabba1.jpg

Så tar leken fart...
jabba2.jpg

Som sedan fortsatte ner på golvet...
jabba3.jpg

Än är det några timmar kvar på dagen, men nu ligge de bara och väntar på husse...

Roliga bilder!

Tyvärr har jag inga bilder men jag och Erin tog en långpromenad till
hundaffären idag och pratade med diverse folk. Hon fick även godis av affärsinnehavaren så hon var väldigt nöjd med dagens huvudnummer!

Ikväll blir det även promenad med hennes "bästis", de har inte träffats på en vecka så det lär bli uppskattat.. :D

Finna bilder!!

Jag har inte några bilder heller men, i dag så tog anton och jag en sväng med cyckel, och det är väldigt populärt så fort selen dyker fram blir det glädje skutt och ivrrigt pipande!! Det blev en super härligt tur med lysande sol!!:)

Inga bilder idag, men Ganti fick ett ben medans jag satt o pluggade, sen gick vi en promenad o körde lite uppletande, skoj var de. Imorron så blir de bus o långpromenad o kanske lite träning med de andra 2 hundarna. Wiiieeee tkr Ganti! :bump:
Då blir de bilder, får se om de blir bilder här...
Bild från den 3/1-08 bus på en promenad.
2008-01-03060.jpg

http://www.missel.pixbox.se

Senast ändrad:

Leker med sin favoritleksak
P1011175.jpg

Är och hoppar lite agility ibland
Bild030.jpg

Tränar lydnad
Bild1133333.jpg

Bild07000.jpg

Lite mer lek
P1010514444.jpg

Leker med någon kompis
P1011288.jpg

Detta är lite av hur vår fritid kan se ut.

Är det en liten islänning? Är så sugen på att skaffa en, de verkar så himla trevliga! Jättesöt är han -Ganti! Vet du vad namnet betyder?

Är det en liten islänning? Är så sugen på att skaffa en, de verkar så himla trevliga! Jättesöt är han -Ganti! Vet du vad namnet betyder?

Jo de är det, aa de är trevliga! Golden e oxså trevliga, har en golden sj. Ganti betyder busfrö, o de stämmer till 100 %!

Sover så mycket som möjligt!

Våran whipp älskar helgen, för då är både husse och matte hemma, sover lite längre och äter frukost tillsammans....yes säger whippen:D

Framåt halv elva tiden börjar det bli dags för morgonpromenad:banana: sedan in och sova lite mer igen, är så himla trött på fm!

På em blir det gärna stallet, där kan man leka i halmen och framför allt får man följa med om matte ska rida ut, då springer jag gärna före i räserfart och när vi galopperar är jag bakom och skäller för att ge extra fart, kanske tar en tugga på svansen också:D

Efter stallet kan jag tänka mig att äta lite till(har ju inte ätit sen frukost för finns ju bara trista kulor i min skål:smirk:)men nu börjar jag bli hungrig.

Sover och slappar lite till(läs:tar hela soffan)

Väntar på att middagen ska bli klar, väntar lite till, varför blir det aldrig färdig för:mad:

Äntligen klar, jag får lite mat i min skål, äter upp och kommer och tigger mer, går fram till soffan...tittar på husse, tittar på matte, markerar att jag vill ut i köket, där finns mer mat!!!!Går ut i hallen, kikar in mot vardagsrummet "är det säkert att vi inte ska ut i köket och hämta mer mat:D"

Kvällspromenad och sedan lite slapp framför teven, har jag tur är det hundar på teve:d

Sova, äntligen sängen och sova, väntar tills husse och matte lagt sig tillrätta innan jag kryper ner och vill bli insläppt under täcket och där ligger jag hela natten:D

En dag i en whippets liv!

Sover så mycket som möjligt!

Våran whipp älskar helgen, för då är både husse och matte hemma, sover lite längre och äter frukost tillsammans....yes säger whippen:D

Framåt halv elva tiden börjar det bli dags för morgonpromenad:banana: sedan in och sova lite mer igen, är så himla trött på fm!

På em blir det gärna stallet, där kan man leka i halmen och framför allt får man följa med om matte ska rida ut, då springer jag gärna före i räserfart och när vi galopperar är jag bakom och skäller för att ge extra fart, kanske tar en tugga på svansen också

Efter stallet kan jag tänka mig att äta lite till(har ju inte ätit sen frukost för finns ju bara trista kulor i min skål)men nu börjar jag bli hungrig.

Sover och slappar lite till(läs:tar hela soffan)

Väntar på att middagen ska bli klar, väntar lite till, varför blir det aldrig färdig för:mad:

Äntligen klar, jag får lite mat i min skål, äter upp och kommer och tigger mer, går fram till soffan...tittar på husse, tittar på matte, markerar att jag vill ut i köket, där finns mer mat!!!!Går ut i hallen, kikar in mot vardagsrummet "är det säkert att vi inte ska ut i köket och hämta mer mat"

Kvällspromenad och sedan lite slapp framför teven, har jag tur är det hundar på teve:d

Sova, äntligen sängen och sova, väntar tills husse och matte lagt sig tillrätta innan jag kryper ner och vill bli insläppt under täcket och där ligger jag hela natten

En dag i en whippets liv!

:rofl:
Instämmer till fullo, punkt och pricka en dag i en whippets liv.
Särskilt:

Väntar på att middagen ska bli klar, väntar lite till, varför blir det aldrig färdig för

Äntligen klar, jag får lite mat i min skål, äter upp och kommer och tigger mer, går fram till soffan...tittar på husse, tittar på matte, markerar att jag vill ut i köket, där finns mer mat!!!!Går ut i hallen, kikar in mot vardagsrummet "är det säkert att vi inte ska ut i köket och hämta mer mat

EXAKT detta händer varje kväll hemma hos oss. Ändå får hundarna mat 3 ggr per dag så den hungriga av dem inte ska vara helt utsvulten innan den sena middagen serveras. Men det verkar han inte veta. :D

Det är så sjukt vad lika de flesta whippar verkar vara:D

Våran äter så dåligt på morgonen så han har mat som står framme hela dagen(funkar eftersom han är ensam hund hemma), men enda gången skålen är helt tom är på kvällen när han får lite vanlig mat över, favoriten är typ kyckling med farmors goda gräddsås över, då slinker kulorna ner i ett nafs:D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka