Vad gör du med alla "slattar"?

Blandrastik

Trådstartare
Ska flytta hästen och när jag packar så märker jag hur många förpackningar med diverse rester som jag har. Typ specialmedel för mugg, typ halva kvar, däremot har hästen ingen mugg. Diverse smöjprylar till läder, halva flaskor och burkar. Inom sårvård diverse tuber och krämer som tydligen "kan vara bra att ha". Verkar vara sällan man använder upp alla grejer man köper.
Hur gör du? Har du också en massa förpackningar hela och halva ståendes? Slänger? Är duktig och går till apoteket med din gamla jodpaxflaska?

Ska flytta hästen och när jag packar så märker jag hur många förpackningar med diverse rester som jag har. Typ specialmedel för mugg, typ halva kvar, däremot har hästen ingen mugg. Diverse smöjprylar till läder, halva flaskor och burkar. Inom sårvård diverse tuber och krämer som tydligen "kan vara bra att ha". Verkar vara sällan man använder upp alla grejer man köper.
Hur gör du? Har du också en massa förpackningar hela och halva ståendes? Slänger? Är duktig och går till apoteket med din gamla jodpaxflaska?
Jag hittade en flaska Metacam (som jag ska lämna till apoteket för destruktion) ,, hästen dog 2014. Läderbalsam sparade jag för det kan jag ha på mina egna skor, jag har nog nåt mera jo hovkratsen för att ta upp locket på golvbrunnen i badrummet! Säkert nåt mera.

Jag skriver datum på förpackningar och slänger efter ett år, om det inte håller i evigheter som typ virkon. (Läkemedel lämnas in på apoteket.)
Slänger slattar av lädertvål etc om det är så att jag hittat ett bättre märke t.ex. Annars så spar jag det och använder.

Jag använder upp mina saker alternativt ger bort om jag tex har en vän som jag vet använder just det märket osv. Överblivna läkemedel lämnas oftast till Apoteket.

Jag försöker att ha så få öppna förpackningar som möjligt och göra av med dem innan jag köper nytt. Det blir ändå en hel del - pälsglans, nån "allt-i-allo"kräm/salva (jag medger att jag just nu har två öppnade, med lite olika egenskaper), flugmedel på spray, flugmedel som kräm, kräm/salva mot mugg, antibakteriellt schampo, sårolja, antikli-spray, solskydd på stift (till rosa fläck på mulen), hovlera + antibakteriell spray/rengöring för hovarna (båda är mot röta) osv... Men många av produkterna som jag köper håller i mer än ett år (och en hel del har bäst före-datum istället för x månader efter öppnande), så det går ganska bra för det mesta. Har hittat vilka produkter som jag tycker funkar bäst och det mesta går åt allteftersom.

Lädersmörj etc är jag sämre på eftersom jag är nördig och just nu har två varianter av tvål som jag testar. Men där går jag på lukt och utseende - det märks när fett härsknar. Har lädertvål, balsam, fett och olja samt en putssvamp (med olja i).

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 104
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 806
Senast: Nepenthe
·
Hemmet En släkting håller på att sälja sin gård nu och jag har därför fått "ärva" diverse saker jag tyckt om. Jag har äntligen en spinnrock...
Svar
18
· Visningar
5 344
Utrustning Funderar på att byta mitt gamla Kylinge mot ett nyare släp. De flesta släp idag har mjuk mellanvägg, hel eller halv. Tidigare har jag...
Svar
15
· Visningar
2 569
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka